نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: پتروشیمی مازندران در روستای حسین آباد در حال انجام است وارتباطی به تالاب بین المللی میانکاله ندارد.
plusresetminus
پتروشیمی مازندران ارتباطی به تالاب بین المللی میانکاله ندارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس در گفتگو با پشت پرده در مورد اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله گفت: این پروژه پتروشیمی مازندران هست نه میانکاله ، رسانه ها به اشتباه این اسم را گذاشتند، پتروشیمی مازندران در روستای حسین آباد در حال انجام است وارتباطی به تالاب بین المللی میانکاله ندارد.
ابهامات رئیس جمهور در خصوص پروژه مازندران برطرف شد
وی در خصوص آغاز به کار این پروژه پتروشیمی پس از توقف یکساله گفت: این پروژه یکسال متوقف شده بود آن هم به این علت که برای رئیس‌جمهور یک ابهامی به وجود آمد که این پروژه در فرآیندش شاید دقت لازم صورت نگرفته است. لذا ایشان یک گزارش از سازمان بازرسی کل کشور تقاضا کردند. بررسی  سازمان بازرسی یکسال طول کشید و طبق گزارش این سازمان این پروژه مجوزهای لازم را دارد و بر این اساس چند روزی است این پروژه شروع به فعالیت کرد.
در پروژه پتروشیمی مازندران رسانه ها سیاه نمایی کردند
این نماینده مجلس با اشاره به سیاه نمایی رسانه ها در خصوص این پروژه افزود:رسانه ها باید در این قضیه کمک کنند نه سنگ اندازی. این پروژه فقط به نفع یک سرمایه گذار نیست، بله به اشتغال مردم مازندران کمک خواهد کرد. ازسوی دیگر مصوبه هیئت  وزیران است که این پروژه اجرا شود.آنقدر این پروژه روشن و شفاف  است که به نظرمن با تعویض دولت‌ها کل مصوبه های قبلی  زیر سئوال نمی رود.
دست سازمان محیط زیست برای نظارت درفرآیند این پروژه قطع نخواهد شد
وی در پاسخ به این سئوال که آیا سازمان محیط زیست با این پروژه مخالف است یانه، تصریح کرد: تمام مدارک این پرونده حاکی این است که این پروژه سه بارمورد ارزیابی زیست محیطی قرار گرفته است و باراول و دوم نتوانسته نمره قبولی بگیرد ولی بار سوم نمره قبولی گرفت و معاونین مربوطه در سازمان محیط زیست آن را امضا کردند.از سوی دیگر در فرآیند ساخت این پروژه هر چه سازمان محیط زیست الزام بیاورند، سرمایه گذار آن را اجرا خواهد کرد.
پتروشیمی مازندران با تالاب میانکاله ۷ کیلومتر بعد هوایی فاصله دارد
شریعتی در مورد استانداردهای ساخت این پروژه هم این چنین گفت: براساس استاندارد محیط زیست کشور،صنعتی که بنا باشد در کنار هر تالابی مستقر شود باید یک کیلومتر بعد هوایی فاصله داشته باشد که این پروژه پتروشیمی  مازندران ۷ کیلومتر فاصله دارد واز بعد زمین هم ۱۵ و ۱۶ کیلومتر فاصله دارد. همچنین این پروژه دارای برترین مشاور محیط زیستی کشور است.
در این پروژه دودی بلند شود اول به چشم ما می خورد
نماینده مردم مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه این پروژه از هر لحاظ نگاه کنید پروژه سالمی است که به درد مردم می خورد، افزود: از زمانی که هئیت وزیران برای ساخت این پروژه مصوبه داده تا اجرا شود، موجی از شادی در بین جوانان ایجاد شده است. اگر بنا باشد در این پروژه دودی بلند شود اول به چشم ما می خورد ما یقینا تیشه به ریشه خودمان نمی زنیم.
کمک پتروشیمی مازندران به اشتغال مردم
وی با بیان اینکه درشهر بهشهراوایل انقلاب سرانه جمعیت ۳۴ تا ۳۵ هزار نفر بود ولی  در حال حاضربه ۱۱۰ هزار نفررسیده، خاطر نشان کرد:این جمعیت با همین زمین های کشاورزی امرار معاش می کردند و الان که زمین اضافه نشده است کمتر هم شده است. بر این اساس عملا نرخ بیکاری افزایش یافته است. کشاورزی هم وضعیت خوبی ندارد و کسی به داد دامداران و کشاورزان هم نمی رسد، باید عرصه  جدیدی برای مردم باید ایجاد کنیم . صنعت پتروشیمی هم جز سبزترین ،سالم ترین صنایع  است که می تواند به کمک مردم بیاید.
از اجرای این پروژه نفع شخصی نداریم 
وی با بیان اینکه بیکاران در مازندران به قاچاق چوب پناه بردند و جنگل های مازندران از این موضوع در امان نیست گفت: اگر می خواهید مازندران محفوظ بماند و منابع طبیعی اش دست نخورده بماند و مورد دستبرد عظیم بیکاران قرار نگیرد، باید این پروژه اجرا شود تا برای بیکاران کار ایجاد شود.از اجرای این پروژه ما نفعی به لحاظ شخصی نداریم ولی نفع ما این است که خیلی از جوانان آنجا کار کنند و نان حلال برای خانواده بروند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.v8objh8nz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما