عضو کمیسیون انرژی مجلس از تعدیل صورت‌حساب‌های گاز مردم خبر داد و تأکید کرد که این کار بنا بر پیگیری‌های مردم و شکایت آن‌ها از قیمت بالای گاز در سال گذشته جواب داده است.
plusresetminus
تعدیل صورت‌حساب‌های گاز
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، فریدون عباسی با اشاره به پیگیری‌های مجلس درباره مشترکین خوش مصرف گاز اظهار کرد: بر اساس مصوبات، دولت می‌بایست تعرفه‌های جدید را برای حامل‌های انرژی اعمال کند و ازاین‌رو در قبض دریافتی باید بر مبنای اقلیم محاسبه صورت می‌گرفت.
وی با بیان این که مردم یکباره عددهای بالایی را دریافت کردند و آمادگی لازم را نیز برای اعمال صرفه‌جویی نداشتند، گفت: اطلاع‌رسانی به‌موقع از سوی دولت برای مردم صورت نگرفته بود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: از طرفی مردم وسایلی استفاده می‌کنند که وسایل گرمایش خانگی در زمستان استاندارد روز را نداشته و مدتی طول می‌کشد تا این تجهیزات با قیمت‌های جدید تطبیق داده شود؛ خاصه زمانی که شاهد ناترازی باشیم که تولید و مصرف ما با هم سازگار نباشد.
عباسی ادامه داد: مردم اعتراضاتی داشته که باید بررسی شود و نرم‌افزارهای لازم نیز در این زمینه نوشته شود تا مشخص گردد اشتباه چگونه صورت‌گرفته و ازاین‌رو با دولت جلساتی برگزار کردیم تا فرمول تا تصحیح شود و امسال وضعیت بهتری را در حوزه گاز در زمستان داشته باشیم.
مردم بستانکار دولت هستند
وحید گودرزی، کارشناس ارشد تعرفه‌های گازرسانی شرکت گاز با اشاره به سخنان دیگر مهمان برنامه گفت: دامنه مصرف به گونه درج شده بود که پله‌ها به‌صورت ۷۵تایی طی می‌شد و مشترک با مدیریت مصرف می‌توانست به پله‌های بالاتر حرکت کند.
وی افزود: مشترکین سال سردی را پشت سر گذاشتند و صرفاً نمی‌توانستند مدیریت مصرف را اجرایی کنند، ولی بر اساس جلساتی که در مجلس گذاشتیم، قرار شد این دامنه مصرف را قدری بازتر نماییم و این تکلیف به دولت ابلاغ شد تا حتماً الگوی مصرف ارائه گردد و لذا امسال دامنه به‌گونه‌ای طراحی شد که اگر کسی سال گذشته در پله ۸ قرار داشت، امسال به پله ۱۲ رفته است و قطعاً رقم پرداختی او کمتر از سال گذشته می‌باشد.
گودرزی این رویه را صرفاً به دلیل اقلیم و آب‌وهوا دانست و ادامه داد: به عبارتی تعرفه عوض نمی‌شود و پله یک تا ۱۲ همانی است که سال گذشته نیز در نظر گرفته بودیم؛ ولی دامنه و الگوی مصرف تغییر کرده است.
وی در مصاحبه با رادیو گفت وگو افزود: تغییر الگو و دامنه به‌صورت اتوماتیک باعث می‌شود مشترکین در پله‌های عقب‌تری قرار گیرند و بیشتر به الگو نزدیک شوند و همه این مسائل نیز ثمره بحث و بررسی‌هایی بود که در مجلس انجام دادیم و تلاش کردیم تأکیدات آن‌ها را اجرایی نماییم و رعایت حال مشترکین نیز صورت گیرد.
گودرزی گفت: دولت مکلف است صورت‌حساب‌های بخش خانگی را از ابتدای سال تعدیل کند؛ یعنی صورت‌حساب‌های دریافتی تعدیل شده و در سیستم نیز اعمال شده است و همگی مبلغ بستانکاری را در قبوض خود خواهند دید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci.wa3ct1aqybc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما