«سیدصولت مرتضوی»، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی علیرضا علی‌احمدی وزیر اسبق آموزش و پرورش در دولت احمدی نژاد را به‌ عنوان رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد..
plusresetminus
رئیس هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشوری منصوب شد/شرکت‌ها و هلدینگ‌هایی که با سرمایه فرهنگیان بنا شد اما خود بی‌بهره‌اند
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، حدود ۷۰ درصد بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری را بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش تشکیل می‌دهند.
مستفاد از بند آخر خبر - یعنی حدود ۷۰ درصد سرمایه شرکت های زیر مجموعه سازمان بازنشستگی که شامل شرکت های فولادی، نفت، گاز، پتروشیمی،کشتی رانی، هواپیمایی،هتل، بانک و بیمه متعلق به فرهنگیان است از آورده فرهنگیان است که اگر شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان را به این مجموعه افزوده شود متوجه می شویم که سرمایه شرکت ها و هلدینگ های  بزرگی بر پایه آوردها و سرمایه فرهنگیان شکل گرفته است
همین یکماه پیش بود که خبری منتشر شد که حقوق های نجومی به مدیران یکی از شرکت های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت شد
اما سهم فرهنگیان از این مجموعه ها غیر از پرداخت حقوق بازنشستگی چه مقدار است؟
آیا از فرزندان فرهنگیان در این مجموعه ها بکار گرفته می شود و یا افراد که هیچ ارتباطی به جامعه فرهنگیان ندارند وقتی بعنوان مدیر این شرکت ها منصوب می شوند اقارب و بستگان خود را بکار می گیرند؟
آیا فرهنگیان و فرزندان آنان از خدمات رفاهی و تفریحی این مجموعه ها با تخفیف بهره مند می شوند؟
این درحالیست که صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۰ تاکنون فرهنگیان و پاداش آخر خدمت آنان ابهام دارد چراکه که معوقات و کسور بازنشستگی بخشی از رتبه بندی پرداخت نگردید
بنابراین درست است که تعداد فرهنگیان زیاد است اما زیادی نیستند بلکه براساس منطق اقتصادی هر مجموعه ای که مشتری   و آورده بیشتری در حوزه سرمایه گذاری داشته باشد باید موفق تر باشد.
اگر بعضاً گفته می شود این شرکت ها زیان  دهد هستند دلیلش انتصاب مدیرانی است که هیچ علقه به این شرکت ها ندارند و فقط به فکر دریافت حقوق های نجومی، تحمیل اقارب خود بعنوان نیروی انسانی  و  بهرمندی از امتیاز این مجموعه ها هستند.
امید است که انتصاب وزیر اسبق آموزش پرورش در راستای پاسخ به این دغدغه باشد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcf.ed1iw6dv0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما