مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه معتقد است، در تحلیل صنعت پتروشیمی فعالان بازار احساس می‌کردند فرمولی وجود دارد که از سال ۱۳۹۵ در نظر گرفته شد و تا سال ۱۴۰۵ نیز برقرار خواهد بود.
plusresetminus
دردسرهای نرخ دستوری/واکاوی موقعیت رشد در بورس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه معتقد است، در تحلیل صنعت پتروشیمی فعالان بازار احساس می‌کردند فرمولی وجود دارد که از سال ۱۳۹۵ در نظر گرفته شد و تا سال ۱۴۰۵ نیز برقرار خواهد بود. وی افزود: برخی از وزارت نفت معتقدند خروجی فرمول پیرامون همین اعداد است اما اطلاعات بازار نشان می‌دهد، به رغم تغییراتی که روی نرخ‌های داخلی اعمال شد و با در نظر گرفتن نرخ‌های جهانی، باز هم با جایگذاری ارقام در فرمول حتی به نزدیکی ۷ هزار تومان هم نمی‌رسیم. منتظری گفت: اتفاق بد اینجاست که سیاست‌گذار یک فرمول بلندمدت را به دلیل قرار گرفتن در تگنای بودجه‌ای به‌طور کلی کنار گذاشته شده و تصمیم گرفته یک عدد دیگری را اعلام کند.
به نظر می‌رسد که دولت قصد اجرای چنین نرخی را دارد. صحبت‌های امروز خاندوزی وزیر اقتصاد هم در خصوص تغییرات احتمالی شفاف نبود. با نرخ ۷ هزار تومان شاهد اتفاق مثبتی بر صنعت متانول و پتروشیمی نخواهیم بود. این کارشناس بازار سرمایه درباره چرایی توجه بازار به سهام کوچک و رشد بیشتر شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل گفت: در گروه‌هایی نظیر دارو، کاشی و سیمان شرکتهایی وجود دارند که می‌توان سهام با  P/E تحلیلی ۵.۵ یا ۶ واحدی را در آنها پیدا کرد. به نظر می‌رسد در یک سال آتی دولت در روند حرکتی چنین سهامی دخالت نخواهد کرد. منتظری برای بازار سهام موقعیت خرید در گروه‌هایی همچون دارویی، سیمان، فلزات اساسی، غذایی را برگزید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.w9yrak9u3pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما