اجلاس انجمن پالایشی اکو به‌ میزبانی شرکت پالایش نفت آبادان در این شهر برگزار می‌شود.
plusresetminus
اجلاس انجمن پالایشی اکو در آبادان برگزار می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، صبح چهارشنبه نشست هماهنگی با «سیدعبداله رضوی» مدیر سرمایه‌گذاری و «رضا کاظم نژاد» مدیر پژوهش و فن آوری شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و «حکیم قیم» مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان برگزار شد.
مدیرعامل پالایشگاه آبادان در این نشست بر آمادگی این مجموعه برای میزبانی از رویدادهای بین المللی حوزه نفت و انرژی تاکید کرد و گفت: در نخستین قدم برای برنامه ریزی های ابتدایی، واحد روابط بین الملل شرکت پالایش نفت آبادان تشکیل و مقدمات میزبانی از نخستین اجلاس انجمن پالایشی اکو و دیگر رویدادهای بین المللی این شرکت با تشکیل کارگروه های تخصصی انجام شده است.
حکیم قیم با بیان اینکه اولین نشست برای ایجاد انجمن صنایع پالایش اکو با حضور پالایشگران داخلی و خارجی هفته اول مهر ۱۴۰۲ ( اواخر سپتامبر ۲۰۲۳) در محدوده منطقه آزاد اروند برگزار می شود، افزود: با توجه به تصمیم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و هماهنگی های انجام شده برگزاری مراسم میزبانی و استقبال از نمایندگان کشورهای منطقه اکو به شرکت پالایش نفت آبادان واگذار شده است و مراسم با حضور مدیران عامل شرکت های پالایشی این کشورها و همچنین مدیران پالایشگاه های بصره و کربلا به عنوان مهمانان افتخاری برگزار خواهد شد.
وی همکاری در زمینه های تعمیراتی، فنی مهندسی، زیست محیطی، موارد مدیریتی، آموزشی، مبادلات تجاری، تامین کالاها و دیگر مباحث را از دستاوردهای این اجلاس بین المللی دانست.
قیم در ادامه گفت: وجود مگا پروژه های ملی در زمینه های پالایشگاهی از جمله پروژه فاز ۲، این فرصت را فراهم می کند که نمایندگان کشورهای حاضر در این اجلاس از این پروژه بازدید میدانی کنند، که دیدن توانمندی ها و دستاوردهای ایران در این زمینه می تواند محرک خوبی برای همکاری های بعدی بین ایران و این کشورها باشد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از وجود صنایع پالایشگاهی فعال و درحال احداث پتروشیمی و میدان های نفتی و وجود اسکله های متعدد پالایشگاه آبادان به عنوان دیگر امتیازات میزبانی این اجلاس در آبادان یاد کرد.
قیم در این باره اظهار کرد: اسکله های متعدد پالایشگاه آبادان به سهولت مبادلات کالاها بین ایران و این کشورها کمک شایانی می کند از این رو بازدید از این اسکله ها نیز می تواند بسیار مفید باشد.
برقراری پرواز آبادان-دبی
وی به بین‌المللی بودن فرودگاه آبادان برای تسهیل در امر تردد و جابجایی و ترانسفر فرودگاهی مهمانان این رویداد، علاوه بر مسیر پروازی فرودگاه مبدا به تهران و تهران به آبادان یاد کرد و امکان چارتر کردن پرواز دبی-آبادان را از دیگر مزایای میزبانی آبادان از اجلاس بین المللی اکو برشمرد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در پایان ابراز امیدواری کرد برگزاری این اجلاس در ایران و آبادان، بستر مناسبی برای نیل به اهداف این سازمان و همچنین ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه ایران در منطقه باشد.
لازم به ذکر است، اکو از ۱۰ کشور با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ میلیون نفر با وسعت سرزمینی ۸ میلیون کیلومتر مربع تشکیل شده است.
این سازمان امروزه در بسیاری از ابتکارات جهانی به عنوان یک شریک فعال و جدید حضور دارد و نقش سازنده ای در پیشبرد اهداف توسعه پایدار در بسیاری از حوزه‌ها دارد.
اکو که در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری، حمل و نقل و مخابرات، انرژی، مواد معدنی، محیط زیست، کشاورزی، صنعت توریسم، روابط بین الملل، توسعه پایدار و موارد دیگر فعالیت می کند در ابتدا با نام RCD یا سازمان همکاری عمران منطقه ای در سال ۱۳۴۱ از سوی ایران، پاکستان و ترکیه با هدف ارتقاء همکاری های اقتصادی، فنی و فرهنگی تاسیس شد. پس از انقلاب از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۴ دچار وقفه شد و در سال ۱۳۶۴ با نام (اکو) یا سازمان همکاری اقتصادی، مجددا فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۲ و پس از مدتی ، هفت کشور افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان نیز به عضویت این سازمان درآمدند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcg.t9yrak9unpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما