قرنطینه‌ای که به دلیل همه‌گیری کووید نوزده بر جهان تحمیل شد، تأثیر بی‌سابقه‌ای در صنعت پتروشیمی جهانی گذاشته است. با این وجود بازارهای کلیدی پتروشیمی در آسیا پس از ایجاد اختلال در تولید ایالات متحده به دلیل طوفان زمستانی و فعالیت زیاد در چین ، به رکوردهایی رسیده‌اند که ناشی از افزایش شدید نفت خام است.
plusresetminus
پتروشیمی متضررترین صنعت در دوران کرونا
به گزارش نفت‌آرا، وردیکت در نظرسنجی که برای ارزیابی عواملی که بیشترین تأثیر را در صنعت پتروشیمی آسیا داشته‌اند انجام داده، اعلام کرده است: «تقاضا برای محصولات پتروشیمی‌ آسیا با رشد اقتصاد کلان مرتبط است و از این رو تحت تأثیر عدم اطمینان اقتصادی ناشی از کووید نوزده می‌باشد.
این تحلیل بر اساس ۲۲۱ پاسخ دریافت شده از خوانندگان Offshore Technology بین ۲۱ آگوست ۲۰۲۰و ۳۰ مارس ۲۰۲۱ صورت گرفته است.
تجزیه و تحلیل نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که کاهش تقاضای پتروشیمی‌ها بیشترین تأثیر را بر این صنعت داشته‌است . چرا که چیزی حدود ۳۸ درصد از پاسخ دهندگان در این مورد اتفاق نظر داشته‌اند.
با توجه به ۲۷ درصد از پاسخ دهندگان، رشد کندتر در میان اقتصادهای آسیایی که تقاضا برای محصولات را هدف قرار داده است بیشترین تاثیر را بر این صنعت در آسیا گذاشته است. این در حالی است که با استناد به ۱۹ درصد از پاسخ دهندگان، تاخیر و لغو پروژه‌ها، یکی از عوامل مهم تاثیر گذار بر این صنعت بوده است.
در این میان ۱۶ درصد از نظر دهندگان به کاهش هزینه ها و قیمت‌ها در محصولات پتروشیمی که طی سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است را به عنوان مهم ترین عاملی که بر این صنعت تاثیر گذاشته‌است رای داده‌اند.
 
 
 
 
 
 
https://naftara.ir/vdcebn8oijh8f.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما