مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: راه‌حل پلاک سوم به عنوان راه‌حل کوتاه مدت تامین امنیت انرژی عنوان شده که براین اساس خودرو با کارت آن تطبیق داده شده و فردی که سوخت گیری می‌کند قابل شناسایی بوده تا از این طریق سنجش پیمایش نیز انجام شود.
plusresetminus
پلاک سوم راهکار کوتاه مدت برای تامین سوخت و امنیت انرژی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، جلیل سالاری با بیان اینکه یکی از چالش‌ها در این حوزه، موضوع سرور و ذخیره سازی اطلاعات است، اظهار کرد: این موضوعی است که در سطح حاکمیتی باید تعیین تکلیف شود و دولت و شورای عالی امنیت ملی هم به موضوع ورود کرده‌اند که امیدواریم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد.
وی با بیان این‌که داده‌ها و اطلاعات باید در اختیار وزارت راه  باشد چرا که رصد و پایش خودروها از سوی این وزارتخانه صورت خواهد گرفت، گفت: اموری که در حوزه شرکت ملی پالایش و پخش بوده آغاز شده و تا به نتیجه رسیدن سامانه اقدامات به صورت دستی و خارج از مکانیزم نرم افزاری در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن سامانه سپهتن تصریح کرد: حجم زیادی از نفت گاز کشور عملا مسیر پیمایش را حل نمی‌کند و پیش بینی این است که در حد هشت تا ۱۰ میلیون لیتر میزان آن باشد.
سالاری افزود: تلاش ما برای مدیریت مصرف سوخت این است که سامانه اجرا شود به همین دلیل هرگاه موضوع تفاهم نامه‌ای مطرح شده شرکت پالایش و پخش از آن استقابل کرده، مجموعه وزارت نفت نیز همواره برای تامین منابع اعلام آمادگی کرده است.
وی با اشاره به راهکار پیشنهادی کوتاه مدت شرکت پالایش و پخش برای تامین سوخت و امنیت انرژی گفت: راه‌حل پلاک سوم به عنوان راه حل کوتاه مدت عنوان شده که براین اساس خودرو با کارت آن تطبیق داده شده و فردی که سوخت گیری می‌کند قابل شناسایی بوده تا از این طریق پیمایش نیز انجام شود. پلیس راهور از این طرح استقبال کرده که نیاز است اطلاعات و داده‌های خودروها به سامانه کارت هوشمند متصل شود.
به‌گزارش ایسنا، پلاک سوم چیپی است که زیر شیشه جلو و زیر آینه باید نصب و اطلاعات VIN و سایر اطلاعات مورد نیاز درباره خودرو در آن گنجانده می‌شود. اطلاعات موجود روی این چیپ به صورت RFID در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا مأموران راهور بتوانند با دست افزارهایی که دارند این اطلاعات را بخوانند و به هویت اصلی مالک و خودرو پی ببرند.  
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطر نشان کرد: قانون تکلیف کرده تا پایان سال ۶۰ تا ۹۰ درصد خودروها به این سامانه متصل شوند که امیدواریم این مهم با تسریع و همکاری سایر دستگاه‌ها محقق شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.aehfuqeaisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما