غلامعباس ترکی معاون حقوقی دادستان کشور گفت:پروژه میانکاله بر پناهگاه حیات وحش اثر منفی داشت به همین دلیل مجوز ارزیابی به این پروژه داده نشده است.
plusresetminus
بدهی ۵۸ میلیون یورویی مجری پتروشیمی میانکاله
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، ترکی در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت:پروژه پتروشیمی میانکاله بر اساس مصوبات شامل ارزیابی محیط زیستی و حسازمان محیط زیست پس از ۳ بار بررسی به این پروژه مجوز ارزیابی نداده است.
وی ادامه داد: بنده با دکتر سلاجقه صحبت کردم و وی باز هم با این پروژه مخالفت و درخواست کرد که جلوی اجرای طرح گرفته شود و اراضی ملی در اختیار مجری نیز اعاده شود.
معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: به لحاظ کارشناسی نیز مرکز پژوهش‌های مجلس ایجاد پتروشیمی در این منطقه را صلاح ندانسته است. مجری طرح نیز از سال ۱۳۹۴ برابر اسناد و سوابقی که در اختیار داریم، بالغ بر ۵۸ میلیون یورو از بانک صادرات شعبه ساری تسهیلات گرفته که هنوز پس نداده و از بدهکاران بزرگ بانکی است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
او در ادامه با اشاره به غیر قانونی بودن واگذاری زمین پتروشیمی میانکاله گفت: واگذاری زمین به پتروشیمی‌های مشابه مانند دنا و سبلان کمتر از ۱۰ هکتار بوده، اما در اینجا واگذاری ۱۰۰ هکتار بوده است و این درحالی است که واگذاری اراضی دارای پروانه چرا ممنوع است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.6nok49na65k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما