سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه گفت: ۱۱۰۰ نفر به طور مستقیم در پتروشیمی گچساران مشغول به کار می‌شوند‌.
plusresetminus
اشتغال‌زایی مستقیم بیش از ۱۰۰۰ هزار نفر با افتتاح پتروشیمی گچساران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علی محمد روستا در بازدید پتروشیمی گچساران با اشاره به اینکه این ابر پروژه در سفر دولت به استان بهره برداری و مورد افتتاح قرار می‌گیرد، گفت: این مجتمع چند شاخص مهم فنی و کاری دارد و تمام ایرانی الفین ساخته شده در کشور است.
روستا بیان کرد: بیش از ۷۰ درصد قطعات هاتیک این مجتمع توسط فرزندان ایران اسلامی در شرکت های دانش بنیان ساخته شده است.
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اظهار داشت: این پتروشیمی در زمینی به مساحت۱۵۷ هکتار بنا شده و آب آن از سد کوثر، برق کارخانه از خوزستان و تامین خوراک آن توسط پالایشگاه بید بلند انجام می‌شود.
 روستا افزود: محصول پتروشیمی گچساران یک میلیون اتیلن و ۸۴ هزار تن سیتری پلاس است که با گسترش و توسعه واحدهای جانبی محصولات متنوعی‌تری داشته باشیم.
وی بیان کرد: طی دو سال اخیر ۱۲ هزار میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شد که اقدام خوبی است که توسط مجتمع خلیج فارس و زیر مجموعه انجام گرفته است.
روستا عنوان کرد: پتروشیمی از مطالبات به حق مردم استان خصوصا شهر گچساران است که با افتتاح آن یک هزار و ۱۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار می شوند.
روستا عنوان کرد: علاوه بر بهره برداری و افتتاح پتروشیمی گچساران ارزآوری و سودآوری و رونق منطقه را به همراه خواهد داشت و به خط تولید سراسری اتیلن غرب متصل می شود.
روستا افزود: از دیگر شاخصه های این پروژه رعایت مسائل زیست محیطی است و پساب صنعتی و دورریزی آب نخواهد داشت.
سرپرست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: آب مصرفی با فرآیند استاندارد سازی تصفیه و به مدار باز می‌گردد.
وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی گچساران هیچ گونه آلودگی صنعتی به لحاظ پساب نخواهد داشت.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcd.s0n2yt0jxa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما