مدیرعامل پتروشیمی جم عنوان کرد: «کسب رتبه ۲۴ در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران و حفظ رتبه اعتباری A، گسترش بازار‌های هدف، تندیس سه ستاره جایزه ملّی مدیریت انرژی، تولید گرید پایپ مخصوصا گرید بلک پایپ اهم دستاورد‌های جم است.»
plusresetminus
دستاورد‌های جم در سال گذشته /تحقق مسئولیت‌های اجتماعی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مهندس عبدالرحیم قنبریان در مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲ شرکت پتروشیمی جم با اشاره به شرایط موجود در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: «با وجود تحریم‌ها، تامین کالا‌های موردنیاز را انجام می‌دهیم. سال گذشته یکی از آسیب‌هایی که به ما وارد شد، قیمت یوتیلیتی بود، اما یکی از اقدامات خوب این بود که دو پروژه از قبل پیش‌بینی شده، وارد سرویس نشده بود که با تلاش همکاران فنی تکمیل و وارد سرویس شد و از بخشی از هزینه‌ها بابت خرید بخار جلوگیری شد.»
وی خاطرنشان کرد: «کسب رتبه ۲۴ در میان ۱۰۰ شرکت برتر کشور و حفظ رتبه اعتباری A، تغییر در بازار‌های هدف و گسترش بازار‌های صادراتی، تندیس سه ستاره جایزه ملّی مدیریت انرژی، ورود به تولید گرید پایپ مخصوصاً گرید بلک پایپ که در کشور کمبود آن وجود دارد و امیدواریم با تولید انبوه آن کشور را بی‌نیاز کنیم و همچنین استقرار سامانه یکپارچه‌سازی مستمر برنامه‌های اجرایی واحد جهت پایش برنامه و تحقق اهداف، تمدید گواهینامه ایزو ۲۰۰۰۰ برای سومین بار و کاهش میزان توقف واحد‌های صنعتی بخشی از دستاورد‌های شرکت جم بوده است.»
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم بیان کرد: «یکی از معضلاتی که در واحد الفین داریم آسیب دیدن تجهیز کلد باکس است که دو برنامه را در دستور کار داریم. یکی اینکه تامین‌کنندگان خارجی این شرکت را شناسایی کرده و ثبت سفارش انجام دادیم، اما همزمان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، یک شرکت ایرانی را شناسایی کردیم و خوشبختانه در مراحل نهایی کار است.»
مهندس قنبریان با بیان ارزش محصول پلی‌پروپیلن گفت: «پلی‌پروپیلن در کشور به صورت محدود تولید می‌شود و نیاز کشور بیش از میزان تولید است. به همین دلیل اجازه صادرات پروپیلن داده نمی‌شود. یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های تولید آن شرکت پلی پروپیلن جم است. همکاران ما توانستند پلی‌اتیلن با MFI بالا تولید کنند که کاربری همان پلی‌پروپیلن را داشته باشد. این مهم در واحد پژوهش و فناوری در شرکت خودمان اتفاق افتاد.»
وی با اشاره به اهمیت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی افزود: «ما در منطقه‌ای هستیم که فقر عمومی به چشم می‌آید و ما در آنجا تولید می‌کنیم و چشم مردم و جامعه محلی به همین شرکت‌هاست. تلاش کردیم در حد توان در بحث مسئولیت‌های اجتماعی ورود کنیم. پاکسازی سواحل خلیج‌فارس، توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی در سال گذشته و همچنین تامین ۷۷ سری جهیزیه برای مستمندان از جمله فعالیت‌هایی بود که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی انجام دادیم.»
مدیرعامل پتروشیمی جم در خصوص طرح‌های توسعه‌ای شرکت جم گفت: «امیدواریم امسال بتوانیم یک خط تولید شرکت توسعه پلیمر پادجم را تا پایان سال را وارد سرویس کنیم و بعد از ۱۴ سال این پروژه را به تولید برسانیم. از آن مهم‌تر طرح PDH/PP است که در زنجیره ارزش، بسیار ارزشمند است. در این پروژه درگیر زمین طرح بودیم که زمین را وزارت نفت از ما گرفت، اما یک زمین به مراتب مرغوب‌تر را گرفتیم. لایسنس UOP، موافقت اصولی را داریم، تمدید مجوز زیست محیطی باید انجام شود. امیدواریم با شناسایی پیمانکاران، بتوانیم هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی این پروژه ارزشمند را انجام دهیم.»
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdce.x8objh8vx9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما