مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: «درآمد عملیاتی در شرکت اصلی ۴۲.۵ همت، سود ناخالص شرکت ۱۰.۵ همت، سود عملیاتی ۹.۷ بوده، سود خالص بیش از ۱۰ همت بود که این میزان از ۹ همت به ۱۰ همت افزایش یافت. در مقایسه متوسط کاهش سود خالص شرکت‌های مشابه، ۱۸ درصد بوده، اما سود خالص پتروشیمی جم ۵ درصد مثبت بود.»
plusresetminus
سود خالص ۵ درصدی پتروشیمی جم در مقایسه با کاهش سود شرکت‌های مشابه/گسترش بازار‌های صادراتی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مهندس عبدالرحیم قنبریان در مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲ شرکت پتروشیمی جم درباره بازار‌های صادراتی توضیح داد: «از سال گذشته مقرر کردیم که خود را به بازار چین محدود نکنیم، زیرا چین در حال خودکفایی در بحث محصولات پلیمری است و قیمت‌های مناسبی هم برای صادرات ندارد. از سال گذشته به بازار‌های ترکیه و CIS ورود کردیم. از ۱۵ درصد در سال ۹۹ به ۱۹ درصد در سال ۱۴۰۱ رساندیم. همچنین سهم بازار‌های CIS را از ۵ درصد سال ۹۹ به ۹ درصد سال ۱۴۰۱ رساندیم. ورود به بازار هند نیز به صورت جدی انجام شد. سهم ۷۸ درصدی چین به ۴۳ درصد کاهش پیدا کرد. امیدواریم که امسال به بازار آفریقا نیز ورود کنیم و بخشی از این بازار را به خود اختصاص دهیم که بازار خوبی است.»
وی در خصوص عملکرد واقعی ۱۴۰۱ و شرکت اصلی عنوان کرد: «درآمد عملیاتی در شرکت اصلی ۴۲.۵ همت، سود ناخالص شرکت ۱۰.۵ همت، سود عملیاتی ۹.۷ بوده، سود خالص بیش از ۱۰ همت بود که این میزان از ۹ همت به ۱۰ همت افزایش یافت.»
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به روند سودآوری پتروشیمی جم گفت: «ما در دو مقوله افزایش داشتیم. افزایش قیمت خوراک، مخصوصاً خوراک مایع که حاشیه سود شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار داده و دیگری افزایش قیمت ۲۵۳ درصدی سرویس‌های جانبی و یوتیلیتی که به شدت سود پتروشیمی جم و شرکت‌های واقع در عسلویه و ماهشهر را تحت تاثیر قرار داده است. اما در مقایسه متوسط کاهش سود خالص شرکت‌های مشابه، ۱۸ درصد کاهش سود داشتند، اما با این حال سود خالص پتروشیمی جم ۵ درصد مثبت بود.»
مهندس قنبریان افزود: «درآمد حاصل از فروش شرکت در سال ۱۴۰۰، به میزان ۱۷۳۱ تن در مقابل ۱۶۷۴ هزار تن سال گذشته بود، اما ارزش ریالی ایجاد شده حدود ۳۶ همت بود که در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۴۰ همت افزایش یافته است. بخشی از کاهش آن مربوط به کاهش حجم فروش و افزایش آن ناشی از ۵.۳ همت بابت مدیریت سبد فروش و افزایش قیمتی بود که توانستیم در بازار‌های مختلف ایجاد کنیم.»
وی در خصوص دستاورد‌های مهم سال گذشته گفت: «اخذ رای داوری به نفع پتروشیمی جم در پرونده پتروشیمی مروارید، پتروشیمی مهر که به صورت قطعی رای را علیه ما صادر کرده بودند. ما چندین بار تلاش کردیم، اما سرانجام رای صادر شده را خلاف شرع بیّن دانستند و به دیوان عالی کشور ارجاع دادند. تمام تلاشمان را می‌کنیم و همه ظرفیت‌ها را به کار گرفتیم و دنبال این هستیم که حقوقی از بیت‌المال و حق‌الناس ضایع نشود.»
مدیرعامل پتروشیمی جم ادامه داد: «شرکت جندی‌شاپور و پتروشیمی پادجم از ابتدا که این طرح شروع شده بود گرفتار سوءمدیریت بود. اما با تلاش زیاد توانستیم تیم مدیریتی آن را تغییر دهیم. در این چند ماه نتایج خوبی کسب کردیم. امیدواریم این مسیر و ریل‌گذاری به نتیجه برسد که برای این کار به حمایت سهامداران حقیقی و حقوقی نیازمندیم تا بتوانیم نتیجه مطلوب را بگیریم و تا پایان سال جاری یک خط از این پتروشیمی وارد سرویس شود. همچنین، صدور رای قطعی مبنی بر رسیدگی ماهیتی شرکت پارس صبا که از بحث داوری بیرون آمد نیز به دادگاه ارجاع شد.»
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcc.0qoa2bq4xla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما