مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار کرد: «از پروژه‌های توسعه‌ای پتروشیمی جم، پلیمر پادجم است که در سال ۱۴۰۱ با تغییراتی که صورت گرفت در سال جاری می‌توانیم یک خط آن را وارد مدار تولید کنیم و دو خط دیگر آن سال آینده وارد مدار می‌شود.»
plusresetminus
یکی از خطوط پروژه پادجم در سال جاری وارد مدار تولید می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مهندس عبدالرحیم قنبریان در مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲ شرکت پتروشیمی جم گفت: «در سال ۱۴۰۱ اقدامات خوبی صورت گرفت که آثار و برکات آن برای کل کشور است.»
وی عنوان کرد: «یکی از پروژه‌های استراتژیک شرکت پتروشیمی جم پروژه PDH/PP است که روند اجرای عملیات آن نسبت به سال‌های گذشته به سرعت در حال پیشرفت است که در سال گذشته روند آغاز عملیات این پروژه با حضور وزیر نفت صورت گرفت. اقدامات تامین زمین و منابع مالی این طرح که ۱.۲ میلیارد یورو بود در حال انجام است.»
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم افزود: «این کار یکی از اقدامات با ارزشی است که در پتروشیمی جم شکل گرفت. از دیگر پروژه‌های پتروشیمی جم، توسعه پلیمر پادجم است که در سال‌های گذشته روند کندی داشت، اما در سال ۱۴۰۱ با تغییراتی که صورت گرفت می‌توانیم یک خط آن را در سال جاری وارد مدار تولید کنیم و دو خط دیگر آن نیز در سال آینده وارد مدار می‌شود.»
مهندس قنبریان ضمن اشاره به پیگیری‌های مجدانه و مکرر در خصوص پرونده‌های بزرگ خاطرنشان کرد: «یکی از پرونده بزرگ پتروشیمی جم، پرونده پتروشیمی مهر بود که حدود ۸۵۰ میلیون دلار احقاق حق این شرکت با وجود اینکه رای علیه شرکت صادر، امّا به نتیجه نرسیده بود در سال گذشته این پرونده به نتیجه رسیده و امیدواریم این احقاق حق را برای پتروشیمی جم داشته باشیم. شرایط امیدبخشی نیز برای پرونده ۱۲۳ میلیون یورویی پتروشیمی جم در دادگاه‌ها رقم خورده که پیگیر آن نیز هستیم و روند اخیر دادگاه‌ها به نفع شرکت است.»
وی در خصوص شرکت‌های زیرمجموعه نیز بیان کرد: «پتروشیمی جم ۶ شرکت زیرمجموعه دارد. شرکت جم‌صنعتکاران که صد در صد سهام آن متعلق به پتروشیمی جم است و در زمینه تامین نیرو و خدمات مهندسی فعالیت دارد. شرکت توسعه پلیمر پادجم که عهده‌دار تولید ABS است. شرکت پتروشیمی توسعه پارک صنعتی گوهر افق که عهده‌دار پارک استایرن عسلویه است. شرکت پلی‌پروپیلن جم که تولیدکننده پلی‌پروپیلن است. شرکت پتروشمیران که در حوزه بازار سرمایه فعالیت دارد و پروژه ارزشمندی که در زنجیره ارزش تعریف شده، شرکت توسعه پلیمر کنگان است.»
مدیرعامل پتروشیمی جم تشریح کرد: «تامین‌کنندگان خوراک شرکت پتروشیمی جم، شرکت پارس جنوبی، پتروشیمی‌های نوری و پارس است. سال گذشته ۹۱۸ هزار تن خوراک از شرکت پارس جنوبی و ۹۰۷ هزار تن از پتروشیمی نوری به ارزش ۱۵ همت دریافت کردیم. از سایر شرکت‌ها ۲۳۲ هزار تن خوراک به ارزش ۲.۷ همت تهیه کردیم که حجم خوراک ۲ میلیون و ۵۸ هزار تن به ارزش ۲۵ همت بوده است.»
مهندس عبدالرحیم قنبریان خاطرنشان کرد: «واحد الفین، واحد مادر در پتروشیمی جم است که تامین‌کننده خوراک پتروشیمی جم و واحد‌های دیگر است و محصول اصلی آن اتیلن است. اما در کنار اتیلن، پروپیلن نیز تولید می‌شود. یک میلیون و ۸۰ هزار تن اتیلن تولید کردیم که از این مقدار ۳۳۵ هزار تن به واحد HD اختصاص دادیم که ۱۱.۵ همت برای ما درآمد کسب کرده است. واحد پلی‌اتیلن ۱۰ همت، واحد‌های مصرف‎کننده پروپیلن مثل جم‌پیلن ۳.۸ همت، و بنزین پیرولیز ۴.۴ همت درآمد محقق کرده‌اند.»
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcd.o0n2yt0jfa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما