نفت‌آرا- تولید کننده‌‌های عمده‌ی پتروشیمی کره جنوبی تلاش این روزها خود را متوجه تقویت تولید پروپلین کرده‌اند. پروپلین ماده‌ی اصلی مورد نیاز کارخانجات تولید تجهیزات پزشکی است.
plusresetminus
کره جنوبی  به دنبال نفت بیشتر برای تهیه پلی پروپلین مصرفی در ساخت دستگاه‌های پزشکی
به گزارش نفت آرا ،این امر و به دنبال گسترش برنامه‌های واکسیناسیون در سراسر اروپا، درهای این کشور را روی واردات نفتای خوراک پتروشیمی باز کرده است.
براساس تحلیل‌های بازار داون استریم کره‌جنونی ،تقاضای این کشور، که برای تولید پلی پروپیلن و پلی اتیلن مورد نیاز وسایل پزشکی عمومی از جمله فیلترهای ماسک، سرنگ‌های یکبار مصرف پلاستیکی، سرسوزن ، و همچنین لباس پزشکی ضروری است، در سه ماهه اول بیش از ۳۴درصد افزایش داشته است.
با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای شرق آسیا اجرای اولویت سه ماهه‌ای اول برنامه واکسیناسیون ویروس کرونا را آغاز کرده‌اند ، تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی کره جنوبی کارخانه‌های خود را با ظرفیت کامل برای توزیع داخلی و صادرات تجهیزات پزشکی مختلف پلاستیکی متمرکز کرده‌اند.
در این راستا یکی از مقامات کره جنوبی گفته است: « کمپانی هانوا توتال ، بزرگترین سازنده پتروشیمی کره جنوبی ، پروژه‌ی چهار ساله‌ای را برای تقویت ظرفیت تولید پلی پروپیلن کامل کرده است.» بر اساس این پروژه ، هانوا توتال کارخانه پلی پروپیلن جدیدی را با ظرفیت ۴۰۰۰۰۰ تن در سال احداث کرده است که ظرفیت تولید پلی پروپیلن را با ۵۵.۶ درصد افزایش به ۱.۱۲ میلیون تن در سال می‌رساند. پیش از این بالاترین ظرفیت تولید ۷۲۰ میلیون تن در سال بوده است.
طبق گفته‌های انجمن صنایع پتروشیمی کره جنوبی، در نتیجه‌ی این رویکرد نیاز نفتا در کره جنوبی روند صعودی‌تری خواهد داشت. طبق پرسشنامه‌ای که توسط platts از تجار خوراک‌های پتروشیمی کره‌ای صورت گرفته است، انتظار می‌رود این کشور به طور متوسط ماهانه ۱۹ میلیون بشکه نفتا وارد کند. این درحالی است که در سال ۲۰۲۰ این رقم ۱۸ میلیون بشکه در ماه و در سال ۲۰۱۹ نیز ماهانه ۱۸.۸۴ میلیون بشکه بوده است.
در این راستا شرکت لوته کمیکال در بیانیه‌ای اعلام کرده است همانطور که برنامه‌های واکسیناسیون سرعت بیشتری می‌گیرد، این شرکت نیز قصد دارد کیفیت پلی‌پروپیلن و دیگر محصولاتش را برای کمک به تولیدکننده‌گان تجهیزات پزشکی، با بالاترین استانداردها، گسترش و ارتقا دهد.
 کراکر های بخار کمپانی دیسان می تواند ۱.۱ میلیون تن در سال اتیلن و ۵۵۰ هزار تن در سال پروپیلن تولید کند و یوسو قادر به تولید 1.18 میلیون تن در سال اتیلن و 550 هزار تن در سال پروپیلن است. درحالیکه کراکر‌های یوسو قادر به تولید ۱.۱۸ میلیون تن اتیلن و ۵۵۰ هزار تن پروپیلن در سال است.
کمپانی LG Chemنیز قصد دارد ۱۴ژوئن کراکر بخار تغذیه شده با نفتای جدیدی را در یوسو راه اندازی کند، که احتمالاً به افزایش بیشتر واردات نفتای کره جنوبی منجر خواهد شد. این کراکر‌ ، با ظرفیت تولید ۸۰۰۰۰۰ تن اتیلن و ۴۰۰۰۰۰ تن پروپیلن در سال ، مواد اولیه اتیلن را برای سه کارخانه جدید تولید پلی اتیلن در همان محل تأمین خواهد کرد.
در همین راستا کمپانی هانوا توتال به دنبال ارتقاء کراکر گاز NCC خود است تا ظرفیت تولید اتیلن خود را از ۱۵۰۰۰۰ تن در سال به ۱.۵۳ میلیون تن در سال برساند.
پلی پروپیلن و پلی اتیلن برای تولید تجهیزات پزشکی بسیار ماده ی بسیار حیاتی می‌باشد. ضمن اینکه این ماده برای ساخت کالاهایی با دوام مانند لوله‌های گرمایش کف و قطعات خودرو نیز استفاده می شود.
منبع:
https://www.hellenicshippingnews.com/s-korea-may-seek-more-naphtha-as-polypropylene-medical-device-needs-surge/
 
https://naftara.ir/vdcicva32t1av.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما