فرآیند ارزیابی صلاحیت آزمایشگاه‌ها مطابق با استاندارد بین‌المللی ایزو و آی‌ئی‌سی برای نخستین بار در آزمایشگاه‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت ایران انجام شد.
plusresetminus
تأیید صلاحیت آزمایشگاه‌های بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده نفت ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علیرضا دانشی، مدیرعامل این شرکت روز سه‌شنبه (۲۰ تیرماه) در اختتامیه نشست ارزیابی صلاحیت آزمایشگاه‌های شرکت ملی مناطق ‌نفت‌خیز جنوب بر اساس استانداردهای بین‌المللی اظهار کرد: با ورود شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عرصه‌ بین‌المللی، سازمان به‌صورت داوطلبانه از هرگونه نظارت و بازرسی استقبال می‌کند تا در مسیر کسب اعتبار، پیشرفت و اعتلای صنعت نفت در محیط‌های بین‌المللی موفق باشد.
در ادامه این نشست شاهین پرچه‌خواری، سرپرست معاونت مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به تلاش‌های مجموعه مطالعات شیمیایی و آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت در دو سال اخیر اشاره کرد و افزود: عاملیت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان قطب تولید انرژی کشور، این ضرورت را ایجاب می‌کرد تا با دریافت استانداردهای بین‌المللی بتوانیم کیفیت محصولات تولیدی خود را که شامل نفت‌خام، گاز و میعانات گازی است مطابق استاندارد بازارهای جهانی ارتقا دهیم.
در پایان این نشست محمدرضا آبیار، رئیس مهندسی ساختار و بهره‌وری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز تصریح کرد: استقرار و صدور گواهی‌نامه استاندارد تخصصی ویژه یادشده با استفاده از توان درون‌سازمانی و صرف حداقل هزینه انجام شد.
بر اساس این گزارش، آزمایشگاه‌ها با بهره‌گیری از استاندارد ISO/IEC ۱۷۰۲۵، می‌توانند همه فعالیت‌های مدیریتی و خدمات فنی تخصصی خود را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه و با گرفتن گواهینامه‌ها و اعتبارنامه‌های ملی و بین‌المللی، صلاحیت و شایستگی خود را به گیرندگان خدمات و گروه‌های داخل و خارج سازمان ثابت کنند.
از این رو پس از انجام بررسی‌های لازم برای امکان‌سنجی استقرار استاندارد ۱۷۰۲۵ از سوی کارشناسان متخصص و اعضای گروه راهبری آی‌ام‌اس (IMS) معاونت شیمیایی در سال ۱۳۹۹، چهار آزمایشگاه اصلی این معاونت شامل آزمایشگاه نفت مرکزی، آزمایشگاه شماره ۲ کارون، آزمایشگاه شیمیایی مارون و آزمایشگاه شیمیایی گوره واقع در گچساران برای ۶ مورد از آزمون‌های مهم کنترل کیفی نفت خام، برای گرفتن گواهینامه این استاندارد کاندیدا شدند.
پس از تهیه شرح کار از سوی معاونت مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و تأیید آن از سوی اداره مهندسی ساختار و بهره‌وری در اسفندماه ۱۳۹۹، در تیرماه سال ۱۴۰۰ پروژه وارد فاز اجرا شد و در مدت دو سال با همکاری شرکت مشاور، کارکنان بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های پایه و تخصصی لازم را فرا گرفتند.
در این مدت تلاش‌های بسیاری از سوی معاونت مدیر فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای تأمین مواد شیمیایی مورد تأیید، تعمیر، آماده‌سازی و کالیبراسیون تجهیزات مورد نیاز و مستندسازی فعالیت‌های آزمایشگاهی و تهیه مستندات مورد نیاز انجام شد تا آزمایشگاه‌های کاندیدا به مرحله آمادگی برای ممیزی از سوی ارزیابان مرکز تأیید صلاحیت ایران (NACI) و اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت آزمایشگاهی ISO/IEC ۱۷۰۲۵ برسند.
با پیگیری‌های فراوان از سوی مجموعه ساختار و بهره‌وری مبنی بر اهمیت تأیید و گرفتن گواهینامه مورد نظر برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و مرکز تأیید صلاحیت ایران (NACI)، ارزیابی دو آزمایشگاه نفت مرکزی و شماره ۲ کارون انجام شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.anok49nay5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما