پتروشیمی گچساران پس از نزدیک به دو دهه امروز با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد.
plusresetminus
پتروشیمی گچساران با حضور رئیس جمهور افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پتروشیمی گچساران پس از نزدیک به دو دهه پیش از ظهر دوشنبه با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی افتتاح شد. این طرح می تواند ظرفیت های تولیدی کشورمان را در بخش پتروشیمی ارتقا دهد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: هدف از احداث پتروشیمی گچساران، تامین خوراک مجتمع‌های واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب و همچنین پتروشیمی‌های ممسنی، دهدشت، پلیمر گچساران، بروجن و کازرون است و بدین ترتیب محصول اتیلن گرید پلیمری تولیدی در پتروشیمی گچساران با خط لوله‌ای به طول تقریبی ۷۰۰ کیلومتر به عنوان خوراک پتروشیمی‌های ذکر شده انتقال می‌یابد.
سید علی احمد زاده ادامه داد: پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار احداث شده و تامین آب آن از سد کوثر گچساران با لوله ۲۸ اینچی در ۱۷۶۰ مترمکعب بر ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر و خوراک آن از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به میزان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال و با خط لوله‌ای به طول ۹۰ کیلومتر تامین می‌شود.
وی افزود: همچنین گاز متان موردنیاز این واحد صنعتی نیز به میزان ۵۳ هزار و ۹۰۰ مترمکعب بر ساعت از خط سراسری و نیز تامین برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین می‌شود و محصولات پتروشیمی گچساران یک میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن+C۳ سالانه است.
هیئت دولت در دومین سفر استانی خود به استان کهکیلویه و بویر احمد چند طرح اقتصادی و عمرانی را افتتاح و کلنگ زنی کردند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.vehfuqehhsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما