دبیر کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی گفت: تصمیمات خلق‌الساعه و دستکاری سود صنایع فقط منجر به بی اعتمادی اجتماعی و در نهایت خروج سرمایه‌ها از کشور خواهد شد.
plusresetminus
جذب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی نیازمند برنامه‌ای بلندمدت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علی سامانی فرد  ضمن تاکید بر ضرورت اصلاح فرمول قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‌ها گفت: بهتر است از تجربه سایر کشور‌ها در مورد صنایع و همچنین نظرات کارشناسی مدیران بنگاه‌های اقتصادی کشور استفاده کنیم.
دبیر کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی با بیان این که اقتصاد نیازمند پیش‌بینی پذیری است و اگر قابلیت پیش‌بینی پذیری را از اقتصاد بگیریم، انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید باقی نخواهد ماند، افزود: پیش‌بینی‌پذیرتر کردن صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه‌گذار در این صنعت، نیازمند تعریف یک فرمول منطقی و کارشناسی شده و بلندمدت است. تصمیمات خلق‌الساعه و دستکاری سود صنایع فقط منجر به بی اعتمادی اجتماعی و در نهایت خروج سرمایه‌ها از کشور خواهد شد.
سامانی فرد ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از بازار سرمایه به منظور توسعه اقتصادی کشور، گفت: برداشت اشتباهی که عده‌ای در مورد بازار سرمایه دارند این است که اقلیتی چند میلیون نفری با خرید سهام در بورس، سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا قیمت سهام افزایش یابد و با کسب بازدهی از این بازار خارج شوند؛ حال آنکه بازار سرمایه اصلی‌ترین، بنیادی‌ترین، منطقی‌ترین و کاراترین روش اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ است که می‌تواند مردم را در اقتصاد کشور سهیم کند. ضمن اینکه نباید فراموش کنیم اقتصاد هر کشور را کسب و کار‌ها می‌چرخانند و بزرگترین کسب و کار‌های حال حاضر کشور ما هم سهامی عام هستند و مردم می‌توانند در جهت توسعه این کسب و کار‌ها که نهایتاً منجر به توسعه اقتصاد کشور هم خواهد شد، در این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
این مقام مسئول گفت: یقینا اگر توسعه آن کسب و کار و در نتیجه توسعه صنعت و توسعه اقتصاد کشور منجر به رشد سودآوری بنگاه‌های اقتصادی شود، مردم هم در سود آن سهیم خواهند بود.
وی در ادامه گفت: فلسفه بازار سرمایه، مردمی کردن اقتصاد است، اصل مهمی که مقام معظم رهبری هم سال‌ها روی آن تاکید داشتند و در اصل ۴۴ هم برای آن قانون داریم. رشد اقتصادی کشور در گرو رونق صنایع و بنگاه‌های تولیدی بوده و سرمایه‌گذاری مردم در این صنایع می‌تواند به این رونق کمک شایانی کند. اما نباید فراموش کرد که هر تصمیم با اقدامی که موجب عدم پیش‌بینی پذیری اقتصاد و کاهش سود بنگاه‌های اقتصادی بزرگ کشور شود، مردم را از این بازار دور خواهد کرد.
دبیر کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی در خاتمه ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از صنایع بزرگ و ارزآور کشور، خاطرنشان کرد: بررسی سند چشم انداز ٢٠ ساله و افق ١۴٠۴ نشان می‌دهد در اکثر صنایع، با اهداف تعریف شده فاصله بسیار داریم و عملا موفق عمل نکرده‌ایم. دست‌اندازی به سود صنایع به بهانه تورم زدایی، نتیجه‌ای جز تضعیف اقتصاد کشور در بر نخواهد داشت و امیدوارم با اتخاذ تصمیمات کارشناسی شده در راستای حمایت از سودآوری بنگاه‌های بزرگ اقتصادی، زمینه را برای افزایش جذابیت سرمایه‌گذاری در بورس و به تبع آن، کمک به رونق صنایع و توسعه اقتصادی کشور فراهم کنیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcj.iehfuqehisfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما