معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: برای پنج مجموعه پتروشیمی بزرگ در کشور پرونده تخلف تشکیل شده و در دست پیگیری است.
plusresetminus
تشکیل پرونده تخلف برای پنج شرکت پتروشیمی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، احمد جعفری نسب  بیان کرد: یکی از پرونده‌های تخلف مربوط به خوزستان است که در صورت محرز شدن تخلف برخورد قاطع و قانونی با این مجموعه‌ها انجام می‌شود
وی با اشاره به تخلفی که از سوی این شرکت‌ها انجام شده ادامه داد: این مجموعه ها قیمت مواد اولیه را بالاتر از قیمت خریداری شده عنوان کردند و در نهایت قیمت محصول خود را بسیار بالاتر از قیمت مصوب ارائه داده اند که این تخلف در دست پیگیری است.
آغاز طرح نظارتی ماه محرم از امروز در کشور
جعفری نسب تصریح کرد: طرح نظارتی ماه محرم از امروز در کشور آغاز شده که در قالب این طرح، نظارت بر عرضه کالاهای اساسی همچون برنج، شکر و روغن که در این ماه بیشتر مصرف می‌شوند افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه این طرح نظارتی تا ششم مرداد ماه امسال ادامه دارد افزود: همچنین در قالب این طرح نظارت بر انبارها برای جلوگیری از احتکار کالا تقویت خواهد شد.
وی با بیان اینکه وصولی‌‎های سال گذشته سازمان تعزیرات حکومتی کشور در خصوص برخورد با متخلفان ۱۸۶ درصد رشد یافته است بیان کرد: تعهد سازمان در خصوص وصولی پرونده‌های اجرای احکام پارسال ۱۰ هزار میلیارد ریال بوده که ۳۰ هزار میلیارد ریال وصول شد.
تولید کنندگان ضوابط قیمت گذاری را رعایت کنند
جعفری نسب همچنین با اشاره به اینکه قانون ضوابطی را برای قیمت گذاری مشخص کرده و باید از سوی تولید کننده رعایت شود ادامه داد: قیمت تمام شده هر کالایی که تولید می‌شود باید مشخص شود تا مردم و دستگاه‌های نظارتی مطلع باشند.
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان تعزیرات حکومتی کشور سازمان حمایت از مصرف کننده را متولی قیمت گذاری کالاهای تولیدی یا وارداتی عنوان کرد و گفت: فرآیند قیمت گذاری ها باید مطابق قانون باشد تا از بروز تخلفات احتمالی در عرضه کالاها جلوگیری شود.
وی پیش از از نحوه قیمت گذاری خودرو نیز انتقاد کرده بود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.-nwt23nwiftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما