نفت آرا- طبق تحقیقی که P&S Intelligence* منتشر کرده است در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ میلیارد دلار شرکت‌های پتروشیمی از تولید متانول درآمد داشته‌اند.
plusresetminus
درآمد ۲۰ میلیارد دلاری شرکت‌های پتروشیمی از تولید متانول
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت‌آرا،سیروس کریمی- با این حال ، شیوع کرونا منجر به کاهش عملکرد بازار متانول شده است. قرنطینه‌های تحمیل‌شده از طرف دولت‌ها که برای مهار گسترش ویروس کرونا اتخاذ شد، تأثیر نامطلوبی بر صنایع خودروسازی، شیمی و ساخت و ساز به دنبال داشت و از آنجایی که این صنایع، عمده مصرف‌کنندگان متانول هستند بنابراین رکود بازارهایشان به کاهش چشمگیر تقاضا برای متانول منجر می‌شود. علاوه بر این ، بسته شدن مرزها در سال ۲۰۲۰ زنجیره تامین را مختل کرد که این خود باعث کاهش بیشتر مصرف مواد شیمیایی شد.
همچنین در این تحقیق عنوان شده است، استفاده روز افزون متانول به عنوان سوخت جایگزین در اتومبیل‌ها، برای حفظ محیط زیست، و همچنین برای تولید محصولات پتروشیمی همچون دی متیل‌ ترفتالات (DMT)، دی متیل اتر(DME)، فرمالدئید، الفین‌ها، بیودیزل، اسید‌استیک و حلال‌ها، محرکی برای رشد بازار متانول بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۳۰ خواهد بود.
طبق این تحقیق ، در کتگوری گاز طبیعی وخوراک‌‌های پتروشیمی، بیشترین رشدی که در بازارها بین سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ پیش بینی شده است مربوط به رشد بازار متانول می‌باشد.
تولید متانول، در مقایسه با سایر خوراک‌های تولید شده از گاز طبیعی، هم آسان‌تر می‌باشد و هم با محیط زیست سازگاری بیشتری دارد.
 متانول برای صنایعی همچون خودروسازی، ساختمان‌سازی، مواد شیمیایی و الکترونیکی، رنگ و پوشش، دارو سازی و بسته‌بندی و الخ مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این میان صنعت خودرو سهم قابل توجهی از بازار متانول را به خود اختصاص می‌دهد که ناشی از افزایش تقاضا برای خودرو در سراسر جهان و همچنین افزایش علاقمندی مردم برای استفاده از سوخت پاک به عنوان سوخت مصرفی خوردوها می‌باشد. علاوه بر این، در تولید اجزای داخلی خودروها، جهت افزایش بازده سوخت و کاهش وزن، مقدار زیادی رزین فرمالدئید، که مشتقی از متانول می‌باشد استفاده می‌شود.
در این تحقیق پیش بینی شده است بازار متانول آسیا و اقیانوسیه (APAC )سریعترین رشد را در سال‌های آینده ثبت کند. این امر به دلیل گسترش صنایع شیمیایی و ساختمانی در کشورهای آسیایی است و مصرف متانول در این صنایع بسیار زیاد است. علاوه بر این ، افزایش استفاده از متانول به عنوان زیست‌سوخت در صنعت خودرو نیز باعث رشد بازار در این منطقه خواهد شد.
بازیگران اصلی در بازار جهانی متانول، که شرکت‌های بزرگی همچون پتروناس، متانکس، گاز میتسوبیشی، سلانیس، سابیک و الخ بر گسترش امکانات خود برای افزایش ظرفیت تولید متانول تمرکز کرده‌اند.
 
*P&S انتلیجنس ارائه دهنده خدمات تحقیق و مشاوره‌یی بازار است که نیازهای اطلاعاتی بازار صنایع در حال رشد را در سراسر جهان تأمین می کند. P&S به عنوان یک شرکت تحقیقاتی و مشاوره ای کارآمد ، معتقد است که با ارائه تجزیه و تحلیل دقیق از چشم انداز‌های در حال تغییر بازار ، به شرکت‌ها این امکان را می دهد تا تصمیمات آگاهانه بگیرند و استراتژی های تجاری خود را با دقت انجام دهند.
 
منبع: https://www.prnewswire.com/news-releases/methanol-market-generated-around-20-billion-revenue-in-2020-globally-says-ps-intelligence-301287235.html
 
https://naftara.ir/vdcakono149no.5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما