مدیرعامل شرکت ملی نفتکش در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارشد ارگان‌های های دریایی کشور، با موضوع اجرای سیاست های کلی نظام در خصوص توسعه دریامحور،گفت:ناوگان دریایی کشور و شرکت ملی نفتکش با بیست ساله، در حال مستهلک شدن است.
plusresetminus
پای چینی ها به نفتکش باز می شود/ اقرار مدیرعامل نفتکش به ناتوانی ساخت داخل/کشور معطل قانون ناکارآمد نکنیم
به گزارش اختصاصی ارسالی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، علی اکبر احمد با بیان مطلب فوق افزود:  شرکت ملی نفتکش برای حفظ و ارتقای صیانت از ظرفیت‌های جابه‌جایی، با توجه به نیازهای جدید بازار، باید به فکر ناوگان جدید و نوسازی ظرفیت‌ های خود باشد.
نفتکش به ۵۰ فروند شناور اقیانوس پیما با برآورد سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیارد دلار نیاز دارد، اگرچه شخصاً به حمایت و تقویت ظرفیت داخلی در ساخت شناور اعتقاد دارم، اما چنین ظرفیت اعتباری و توان و تکنولوژی ساخت شناور نفت‌کش در داخل کشور وجود ندارد.
این مقام مسئول ادامه داد:نوع شناورهایی که شرکت نفتکش نیاز دارد، الزاماً باید خارج از کشور تأمین شود.
وی تاکید کرد:  اجازه بدهیم تحت لوای قانون حمایت از توان داخلی کار مملکت را نخوابانیم و کشور را معطل یک قانون ناکارآمد در ساخت شناورهای پیشرفته با تکنولوژی خاص نکنیم.
این استاد دانشگاه  با اشاره به تکنولوژی جدید ساخت شناور و نبود دانش و تکنولوژی ساخت در داخل کشور، خاطرنشان کرذ: ناچاریم برای رفع خلا و جلوگیری از خسران در آینده، به سمت سفارش ساخت در خارج از کشور برویم.
 وقتی از ظرفیت خارجی برای ساخت شناور نفتکش حرف می‌زنیم منظور کشور چین است و پیشنهاد ما برای سفارش ساخت شناور استفاده از ظرفیت توافق و قراداد ۲۵ ساله با چین در صنایع دریایی است.
 
https://naftara.ir/vdcc44qs.2bq0i8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما