معاون وزیر نفت در نشست خبری با خبرنگاران در آبادان گفت: طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان فاز 2 حرکت از سوخت محوری به سود محوری است.
plusresetminus
سالاری: فاز 2 پالایشگاه آبادان حرکت از سوخت محوری به سودمحوری است
به گزارش اختصاصی خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، جلیل سالاری امروز، پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران پس از بازدید از فاز 2 پالایشگاه آبادان اظهار داشت: فاز 2 این پالایشگاه در بخش‌های مهندسی 94 درصد، خرید تجهیزات مورد نیاز 93 و اجرا 66.5 درصد رسیده و بخش اول آن تا پایان سال‌جاری و بخش دوم آن نیز در سه ماه نخست سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
بخش اول فاز 2 پالایشگاه آبادان تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود
وی ادامه داد: رویکرد دولت در راستای سیاست‌های کلی نظام و رهنودهای رهبر انقلاب جلوگیری از خام فروشی است و به‌همین منظور سرعت اجرای فاز 2 پالایشگاه آبادان با افزایش تعداد نیروهای و بسیج همه امکانات سرعت بیشتری گرفته و این پروژه ملی پنج تا 6 ماه زودتر از موعد مقرر تکیمل خواهد شد.
با افتتاح فاز 2 پالایشگاه روزانه 6700 لیتر بنزین سوخت جت تولید می‌شود
سالاری ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی، کنترل و کاهش آلایندگی زیست محیطی، افزایش تولید گوگرد جامد به میزان 300 تن در روز، کاهش تولید نفت کوره به میزان 10 درصد را از اهداف اجرای فاز 2 پالایشگاه آبادان عنوان کرد و افزود: افزایش تولید 10 درصدی بنزین با کیفیت بالا و تولید روزانه 6 هزار و 700 بشکه بنزین سوخت جت از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
 80 درصد نیروهای فاز 2 پالایشگاه آبادان بومی هستند
وی با اشاره به اجرای این پروژه در شرایط سخت تحریمی و فراگیری کرونا در شرایط سخت آب و هوایی با اتکا به دانش نیروهای بومی افزود:با وجود بیش از 38 میلیون نفر ساعت فقط یک حادثه در اجرای این طرح رخ‌داده که بیانگر نظارت و اجرای دقیق در روند احداث آن است.
  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به‌کارگیری 80 درصد از نیروهای بومی استان خوزستان در اجرای طرح توسعه فاز 2 پالایشگاه آبادان اظهار داشت: به منظور تسریع در بهره‌بردرای از مرحله نخست فاز 2 پالایشگاه تعداد نیروهای شاغل افزایش یافته ضمن اینکه مهارت‌های فنی نیروهای بومی به منظور تجربه‌پروری و تخصص محوری با همکاری فنی و حرفه‌ای به صورت مستمر از ابتدای طرح افزایش یافته است.
تولیدات فاز 2 پالایشگاه آبادان صادر می‌شود
معاون وزیر نفت گفت: در دنیا 2 نگاه وجود دارد یا اینکه پالایشگاه را در قطب تولید احداث و محصولات آن را به در مراکز فروش عرضه کنیم یا اینکه در قطب مصرف پالایشگاه احداث شود که نگاه ویژه دولت و مسولان توجه و توسعه به قطب تولید است.
وی با تاکید بر تغییر نگاه در راستای توسعه زنجیره ارزش از سوخت محوری به سمت سود محوری در راستای ارزش افزوده در کشور افزود: تولیدات فاز 2 پالایشگاه آبادان بواسطه بندر صادراتی ماهشهر و بازارهای همجوار صادراتی در راستای ظرفیت‌سازی برای تکمیل زنجیره تولید و صادرات محصول است.
سالاری گفت: بهره برداری کامل از فاز 2 پالایشگاه آبادان باعث توسعه ظرفیت روغن‌سازی، پتروشیمی و ظرفیت ارزش افزوده در منطقه ایجاد خواهد کرد و باعث اشتغال در سایر بخش‌ها خواهد شد.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: پس از مشکلی که در بخش سامانه سوخت کشور ایجاد شد صدور کارت سوخت المثنی و جدید نیز دچار مشکل شد که این مشکل نیز به زودی برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.wb8urhb95iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما