مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس؛

تمام گازهای مشعل شرق کارون جمع‌آوری می‌شود

مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: طرح "جمع‌آوری گازهای مشعل" با اعتبار یک میلیارد یورو در این پالایشگاه آغاز شده که با بهره‌برداری کامل از این طرح تا سال آینده تمام گازهای مشعل شرق کارون جمع‌آوری می‌شود و نویدی برای پایان مشکل زیست‌محیطی این منطقه است.
plusresetminus
تمام گازهای مشعل شرق کارون جمع‌آوری می‌شود
محمود امین‌نژاد، عصر پنج‌شنبه، 27 آبان‌ماه در آیین افتتاح رسمی طرح مشعل‌سوزی و ارسال گازهای اسیدی مجتمع پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به منطقه نفتی آغاجاری در سالن اجتماعات این پالایشگاه ادامه داد: با اجرای این طرح گاز مشعل تولید شده در منطقه شرق کارون به طور کامل جمع‌آوری می‌شود و با اجرای این طرح توسط پتروشمی مارون و بیدبلند در شرق کارون مشعلی وجود نخواهد داشت که برای محیط زیست اثر تخریبی داشته باشد.
امین‌نژاد با بیان اینکه این طرح شامل 27 طرح زیرمجموعه است، گفت: عملیات اجرایی این طرح یک سال پیش آغاز و تا 2 سال آینده به تدریج بخش‌های مختلف آن به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: تاکنون تنها 2 راه برای کنترل گاز ترش تولیدی در پروسه پالایشی گازهای اسیدی وجود داشت که یکی سوزاندن گازها و دیگری تبدیل آن به گوگرد بود که با توجه به زیست‌بوم منطقه، تبدیل آن به گوگرد هم به صلاح نبود.
امین‌نژاد ادامه داد: این گازها از طریق ایجاد فشار و یک خط انتقال 50 کیلومتری به ایستگاه تقویت فشار گاز نفت و گاز آغاجاری منتقل می‌شود که علاوه بر صیانت از محیط زیست، حفظ سرمایه ملی و افزایش تولید نفت را به دنبال دارد.
مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس با بیان اینکه برای اجرای این طرح 240 میلیون دلار اعتبار هزینه شده، اظهار داشت: طرح "جمع‌آوری گازهای مشعل" با اعتبار یک میلیارد یورو از دیگر طرح‌های در دست کار این پالایشگاه است که با تکمیل آن ظرفیت گازهای مشعل جمع‌آوری شده به 550 میلیون فوت مکعب افزایش می‌یابد.
وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس ریه‌های تنفسی جدید برای خوزستان است، گفت: با همت فرزندان این مرز و بوم مشکل زیست محیطی به ثروت ملی تبدیل شده است.
مدیرعامل شرکت پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس اظهار داشت: در کمتر از یک سال از آغاز تولید در پالایشگاه بیدبلند تاکنون بیش از 200 میلیون دلار ارز توسط این پالایشگاه به سامانه ارزی نیمایی کشور تزریق شده است.
وی با بیان اینکه سه طرح مهم محیط زیستی در دستور کار این پالایشگاه قرار دارد، ادامه داد: علاوه بر جمع‌آوری گازهای مشعل،  طرح جمع‌آوری آب‌های دورریز برای اولین بار در میان شرکت‌های پالایشی کشور در سال‌جاری در این پالایشگاه به اتمام می‌رسد.
وی گفت: ضمن اینکه طرح سلفورزدایی از تولیدات این پالایشگاه و رسیدن به استاندارد یورو چهار و یورو پنج برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در دستور کار است.
وی گفت: پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج فارس شریان انرژی کشور است که 6 درصد تولید گاز مورد نیاز شبکه گاز کشور را تامین می‌کند.
وی ادامه داد: بیش از 85 درصد تعهد وزارت نفت برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای را پالایشگاه بیدبلند به عهده دارد که این نشان از اهتمام این پالایشگاه به موضوع محیط زیست است.
شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس بزرگترین تاسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل در ایران و خاورمیانه است.
بازدید از کانون‌های فوق بحرانی گرد و غبار در جنوب شرق اهواز، بازدید از صنایع پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر، افتتاح مرکز آموزش و پایش زیست محیطی  شهرستان بندر ماهشهر و همچنین افتتاح و راه‌اندازی خط انتقال و تزریق گازهای اسیدی به چاه‌های نفتی مجموعه پالایشگاه بیدبلند از جمله برنامه‌های اعلام شده سفر یک روزه رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان است.
این آیین با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، صادق خلیلیان استاندار خوزستان، حجت الاسلام ناصری امام جمعه شهرستان بهبهان و همچنین مظلومی نمایند مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 
شرکت پالایش بیدبلند خلیج فارس بزگترین تاسیسات جمع‌آوری گازهای مشعل در ایران و خاورمیانه است.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcd.j0f2yt0noa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما