معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده ایران اختیار کامل دارد گفت: اگر نتیجه مطلوب پیش آمد که بهتر، اما اگر هم توافق نشد، به سمت شرق می‌رویم و می‌توانیم از این بخش، منافع خودمان را به دست بیاوریم.
plusresetminus
معاون رئیس جمهور: اگر در وین توافق نشود با هند و چین تهاتر نفت می‌کنیم
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سید محمد حسینی امروز شنبه، 13 آذرماه در همایش دانشجویان نخبه کرمان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو با بیان اینکه ایران در مذاکرات هسته‌ای طرح، ایده و برنامه دارد و برنامه‌ها نیز تا این لحظه نتیجه ‌داشته‌اند، تصریح کرد: تیم‌های طرف دیگر مذاکره اختیارات لازم را ندارند، اما تیم ایران مجهز و با اختیارات کامل پای میز مذاکره رفته و از موضع قدرت از منافع خودمان حمایت می‌کنیم.
وی ادامه داد: کشور با قدرت در این زمینه کار می‌کند، 40 نفر عضو تیم از ایران از تخصص‌ها و نهادهای مختلف سیاسی و اقتصادی حضور دارند و برای انجام مذاکرات به وین رفته‌اند که افرادی متخصص هستند، در این زمینه هزینه می‌کنیم، اما نتیجه لازم را نیز می‌گیریم.
 حسینی اظهار داشت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب درباره نگاه به شرق فرمودند، قدرت اقتصادی اکنون به‌سمت چین و هند حرکت می‌کند که اگر توافق نشد، هم می‌توانیم از این بخش منافع خودمان را به‌‌دست بیاوریم.
وی تاکید کرد: می توانیم در توسعه مسائل اقتصادی با شرق تفاهم کنیم، منافع خودمان را نیز به‌دست آوریم، به‌طور مثال با نفت تهاتر می‌کنیم و در حوزه‌های مختلف پایبندی آنها به تعهداتشان بیشتر است.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: کارها درحال انجام است، بخش‌های اقتصادی را نمی‌خواهیم شرطی کنیم، در سازمان شانگهای عضو دائم شدیم و فعالیت‌هایی برای ترانزیت گاز ترکمنستان و آذربایجان انجام شده که اقدام‌های بزرگی است؛ خارجی‌ها می‌بینند درون کشور انسجام لازم را داریم، پس به ما اعتماد بیشتری دارند.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کودتای سال 32 و دولت ملی مصدق که می‌خواست نفت را ملی کند، افزود: مردم ما هیچگاه نمی‌توانستند، توسری خور باشند، لذا دست به دست هم دادند و نفت را ملی کردند و درآمدهای سرشار انگلیس قطع شد.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcb.fb5urhb8aiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما