استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توانمندسازی جوامع پیرامونی صنعت گفت: این استان نیازمند تقویت همبستگی در حوزه صنعت نفت است.
plusresetminus
محمدی‌زاده: استان بوشهر نیازمند تقویت همبستگی در حوزه صنعت نفت است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، احمد محمدی‌زاده امروز یک‌شنبه 28 آذرماه در دیدار با اعضای کانون پیشگامان انرژی و توسعه استان بوشهر اظهار داشت: یکی از ضعف‌های استان بوشهر عدم همبستگی موضوعی در حوزه صنعت نفت است.
وی از انسجام سایر استان‌ها به‌عنوان عاملی در جهت فعالیت آزاد در حوزه‌های مختلف صنعت نفت در استان نام برد و تصریح کرد: این انسجام و همبستگی باید در استان بوشهر تقویت شود.
استاندار بوشهر از کانون پیشگامان انرژی و توسعه استان بوشهر خواست تا آماری از میزان اشتغال هم استانی‌ها در منطقه ویژه و تعداد سمت‌های مدیریتی که به استان بوشهر اختصاص داده شده ارائه کنند.
وی بر لزوم توانمندسازی جوامع پیرامونی در قالب توسعه و اهمیت ملموس توسعه متوازن با توجه به آمارهای ناموزون از شاخص‌های اجتماعی تاکید کرد.
در این نشست یکی از اعضای کانون پیشگامان انرژی و توسعه اهداف و فعالیت‌های کانون از زمان شکل گیری آن را تشریح و یکپارچگی در گفتمان و مطالبه‌گری عمومی مسئولین استان در رابطه با استفاده حداکثری از ظرفیت صنعت نفت در استان به عنوان یکی از دستاوردهای مهم کانون معرفی شد.
در ادامه نیز در رابطه با مهمترین مانع توسعه و پیشرفت استان از طریق صنعت نفت یعنی عدم توجه به ظرفیت‌های مجرب نخبه و شایسته هم استانی در رده‌های عالی این صنعت توضیحاتی بیان شد.
جای خالی نیروهای توانمند بومی در بدنه صنعت نفت استان و فرصت سوزی‌هایی که در این زمینه پیش آمده موضوع بعدی مطرح شده از طرف هیئت مدیره کانون بود و تاکید شد که هم اکنون یک بانک اطلاعاتی ارزشمند از ظرفیت‌های بومی صنعت نفت استان موجود است و دیگر هیچ بهانه‌ای از این منظر از مسئولین تصمیم گیر بالادستی و وزارت نفت مورد پذیرش نیست.
همچنین اطلاعات و آمار تکمیلی در رابطه با سهم نفرات هم استانی در بدنه صنعت نفت ارائه و یک بسته پیشنهادی نیز در این خصوص تقدیم استاندار شد.
موضوع بعدی بررسی وضعیت کلی ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در استان و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عظیم آن در رشد و پیشرفت استان بود. در ادامه مثالی از ساخت و تجهیز بیمارستان ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان با هزینه‌ای بالغ بر چند صد میلیارد تومان در بستر مسئولیت‌های اجتماعی آورده شد و بر لزوم اصلاح محتوا و شیوه نامه‌ی اجرایی CSR در استان تاکید شد.
ایجاد معاونت انرژی در استانداری، یا نماینده تام الاختیار با شرح وظایفی همچون رصد مسائل مرتبط با صنعت نفت در استان، بویژه مسئولیت‌های اجتماعی، از دیگر پیشنهاداتی بود که از طرف هیئت مدیره مطرح شد.
اهمیت عضویت یک مسئول استانی دارای حق رأی در شورای راهبری پتروشیمی‌ها، استفاده از نیروهای بومی در سمت‌های بلاتصدی منطقه ویژه پارس شمالی، برگزاری جلسات مستمر با مجمع نمایندگان استان، تاکید بر اعتماد به مشاوره‌های کانون پیشگامان انرژی و توسعه استان و استمرار جلسات کاربردی، لزوم عضویت استاندار محترم در هبئت مدیره منطقه ویژه و دیگر جایگاه‌های کلیدی از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdch.mnit23niqftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما