مدیرعامل پتروشیمی کارون که در دوره‌ مدیریت خود، شرکت‌ پتروشیمی آبادان را به زیان‌برده و پتروشیمی کارون را در زیانی مستمر اداره کرده بود، قصد دارد تا کرسی مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس، بزرگترین شرکت بورسی و پتروشیمیایی ایران را در اختیار گیرد، اتفاقی که کارشناسان حتی احتمال آن‌ را حیرت‌انگیز می‌دانند.
plusresetminus
مدیریت زیان‌ده صدیقی‌زاده در پتروشیمی کارون‌ و‌ آبادان در انتظار هلدینگ خلیج فارس
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا به نقل از «ایپنا»، علی‌رضا صدیقی‌زاده که سال 1393 به‌عنوان مدیرعامل پتروشیمی آبادان سود شرکت را 17 درصد کاهش داده بود، پس از حواشی فراوان که در رسانه‌ها بسیار سروصدا کرد، از این مسئولیت کنار گذاشته شد تا این‌بار به پتروشیمی کارون از شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس برود و عملکردی پر زیان از خود به یادگار بگذارد.
 صدیقی‌زاده در ادامه دوره مدیریت خود در پتروشیمی کارون در سال 1394 زیانی حدود 145 میلیاردی به بار آورد و سال 1395 با حدود 121 میلیارد زیان، سریال زیاندهی در این پتروشیمی مهم را ادامه داد.
در ادامه مدیریت وی که حواشی زیادی پیرامون دوره‌های مدیریتی اش در شرکت‌های پتروشیمی وجود دارد، سال 1397 هم بیش از 100 میلیارد زیان به بار آمد که آسیب دیگری به سهامداران عمده بود.
با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در سال 99 و هجوم شهرها برای خرید آب‌ژاول که از محصولات این شرکت بود، پتروشیمی کارون هم در همان سال اندکی سود داد که در مقایسه با میزان زیان انباشت و حجم این شرکت بسیار ناچیز بود.
این درحالی است که در سال‌های اخیر تمامی شرکت‌های زیان‌ده پتروشیمی در منطقه ماهشهر ضمن جبران زیان انباشه‌ی خود، به سودهای چندصد و چند هزار میلیارد تومانی رسیدند. 
صدیقی‌زاده که تقریبا عایدی جز زیان و متضرر کردن سهامداران در دوره‌های مدیریتش نداشت، با فعالیت‌های رسانه‌ای و سلسله تبلیغات مستمر قصد دارد خود را به مدیرعاملی هلدینگ خلیج فارس، بزرگترین شرکت پتروشیمیایی ایران نزدیک کند.
هلدینگ خلیج فارس بزرگترین شرکت‌ بورسی و تامین‌کننده ارز کشور است که اگر به‌دست افراد نالایق اداره شود، می‌تواند، آسیب جدی به سهامداران، درآمدهای ارزی و اقتصاد کلان کشور وارد کند و وزیر نفت و رئیس جمهور باید با حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب افراد به خرج دهند.
به قول تمثیل معروف فارسی: «آزموده را آزمودن خطاست».
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.enuk49ne65k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما