افزایش ۳۰ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌ها

جزئیات مصرف گاز خانگی در 31 استان کشور

طبق نقشه انحراف نسبی مصرف خانوار نسبت به مصرف سرانه مجاز اقلیمی، در 24 ساعت گذشته مصرف گاز بخش خانگی و تجاری 596 میلیون متر مکعب بوده است.
plusresetminus
جزئیات مصرف گاز خانگی در 31 استان کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، تداوم برودت هوا از هفته گذشته تاکنون باعث شده است که مصرف گاز در بخش خانگی رکوردهای خود را به صورت پی‌درپی جابه‌جا کند و از رقم مصرف روزانه 615 میلیون متر مکعب به رکورد 662 میلیون متر مکعب در چهارشنبه 30 دی و سپس به رکورد 692 میلیون متر مکعب در یکشنبه 3 بهمن رسید.
طبق نقشه انحراف نسبی مصرف خانوار نسبت به مصرف سرانه مجاز اقلیمی (تصویر 1)، در 24 ساعت گذشته مصرف گاز بخش خانگی و تجاری 596 میلیون متر مکعب بوده است. این میزان 96 میلیون متر مکعب کمتر از آخرین رکورد مصرف گاز بوده که البته دلیل آن کاهش برودت هوا در روز گذشته است.
محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: مصرف گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۵۹۶ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۹۰ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۱۲۰ میلیون مترمکعب بوده است.
وی ادامه داد: مقدار گاز مصرفی بخش خانگی نسبت به زمان مشابه پارسال سه درصد افزایش یافته است، گاز تخصیص‌داده‌شده به نیروگاه‌ها نیز نسبت به زمان مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش ۳۰ درصدی و گازرسانی به صنایع عمده کاهش هفت درصدی داشته است.
 تصویر 1
پرمصرف‌ترین و کم‌مصرف‌ترین استان‌های کشور کدام هستند؟
در این نقشه رنگ سبز به معنای مطابقت با الگوی مصرف است. رنگ زرد میزان انحراف بالاتر از الگوی مصرف از صفر تا ۵ درصد، رنگ نارنجی ۵ تا ۲۰ درصد، رنگ قرمز ۲۰ تا ۵۰ درصد، رنگ قهوه‌ای کم رنگ ۵۰ تا ۷۵ درصد و رنگ قهوه‌ای تیره از ۷۵ درصد به بالا را نشان می‌دهد.
بدین ترتیب استان‌های گلستان، مازندران و گیلان پرمصرف‌ترین استان‌های کشور و چهار استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز کم‌مصرف‌ترین استان‌ها هستند.
عدد سرانه مجاز متناسب با اقلیم‌های مختلف، متفاوت بوده است. به عنوان مثال عدد سرانه مصرف مجاز اقلیمی در استان‌های سردسیر شمالی 2 برابر استان‌های جنوبی درنظر گرفته شده است.
به گفته مدیرکل بحران سازمان راهداری با ورود سامانه بارشی به کشور از فردا پیش بینی می‌شود که 12 استان کشور درگیر بارش برف و کولاک شود. در این راستا مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری و تنظیم دمای رفاه 18-21 درجه توسط وزارت نفت توصیه می‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.0b5urhb00iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما