شرکت نفت پارس در هفته های اخیر همچنان با تقاضای خوبی روبرو بوده و این مساله هم تحت تاثیر عوامل بنیادی و هم عوامل تکنیکال بوده است.
plusresetminus
واگرایی مثبت در نماد شنفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، شرکت نفت پارس در هفته های اخیر همچنان با تقاضای خوبی روبرو بوده و این مساله هم تحت تاثیر عوامل بنیادی و هم عوامل تکنیکال بوده است، در این گزارش به مهمترین رویدادهای که معاملات نماد شنفت را تحت تاثیر قرار داده است پرداخته شده است.
در هفته اخیر شرکت نفت پارس در اطلاعیه ای اعلام کرده که ۸۰ درصد سهام شرکت پارس بازرگان را از طریق مزایده واگذار کرده است که بر مبنای آن شرکت توسعه تدبیر انرژی ۳۵ درصد، شرکت پالایش پارسیان سپهر متقاضی ۳۰ درصد، شرکت پتروشیمی قائد بصیر متقاضی ۱۵ درصد سهام شرکت پارس بازرگان بوده اند و با توجه به اینکه متقاضیان دیگری در مزایده شرکت نکرده اند به عنوان برنده معرفی شده اند و مبلغ مورد توافق ۲۴ میلیارد تومان تعیین شده و می تواند در گزارش ۱۲ ماهه امسال نماد شنفت موثر باشد، هرچند نباید سودسازی اخیر این شرکت را در نظر نادیده گرفت.
شرکت نفت پارس با نماد شنفت در سه ماهه گذشته حدود ۳ درصد افت قیمت داشته و در یک ساله هم حدود ۱۴ درصد بازدهی مثبت داشته و در ماه های اخیر با وجود اصلاح شاخص کل بورس همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده و اندیکاتور آر ای آیی و مک دی آن واگرایی مخفی مثبت را نشان می دهد، زیرا در هفته های اخیر با وجود اینکه معاملات منفی داشته اما خروج سرمایه چندانی نداشته و از طرف دیگر مک دی نشان می دهد که احتمالا در هفته های پیش رو ورود سرمایه خواهد داشت.
گزارش ده ماهه ای شنفت نشان می دهد که در دی ماه ۲۸۱ میلیارد تومان فروش داخلی داشته که تقریبا برابر با میانگین ماهانه امسال بوده و فروش ده ماهه این شرکت را به ۲۸۸۲ میلیارد تومان رسانده است و با توجه به اینکه فروش داخلی شرکت در سال گذشته حدود ۱۶۶۱ میلیارد تومان بوده روندی صعودی در افزایش درآمد داشته است.
همچنین فروش صادراتی شرکت در دی ماه امسال حدود ۳۵۳ میلیارد تومان بوده که نزدیک به میانگین ماهیانه امسال بوده و در محموع میزان درآمد صادراتی این شرکت در ده ماه گذشته به ۳۷۰۸ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با درآمد ۱۱۹۳ میلیارد تومانی ده ماهه گذشته رشد بالایی داشته است.
در حال حاضر قیمت نفت و فرآورده های نفتی روندی صعودی پیدا کرده اند و از آنجایی که مذاکرات برجام هم در مرحله نهایی است به نظر می رسد افزایش صادرات برای شرکت های ایرانی به زودی رقم خواهد خورد، هرچند در چند ماهه گذشته هم آمریکا برای تسهیل مذاکرات معافیت هایی برای صادرات محصولات نفتی ایران ایجاد بوده و همین مساله باعث افزایش درآمد صادراتی شرکت های ایرانی شده است.
واگرایی مثبت در نماد شنفت
در حال حاضر نماد شنفت با پی بر ایی ۱۰ به ازای هر سهم در ۹ ماهه ۶۱ تومان سود ساخته و این کاهش سودسازی تحت تاثیر افزایش سرمایه چند ماه گذشته است، زیرا این نماد در مجمع سال گذشته به ازای هر سهم ۳۷۱ تومان سود ساخته بود. از این رو پیش بینی می شود سهامداران در مجمع سال جاری نسبت به سال گذشته سود بیشتری دریافت کنند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdci.zarct1avqbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما