قیمت نفت خام بار دیگر با افزایش قیمت مواجه شده و نقطه ۱۰۰ دلار به کف حمایتی خود تبدیل کرده که می تواند منجر به افزایش بیشتر قیمت طی روزهای آتی شود.
plusresetminus
لزوم حفظ قیمت ۱۰۰ دلاری نفت برای ادامه روند صعودی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، افزایش قیمت نفت خام پیش‌بینی‌های مربوط به کاهش بیشتر قیمت نفت برنت را در حال حاضر به تعویق انداخته و قیمت نفت را بالای ۱۰۰ دلار حفظ کرده است. نفت خام برنت تا زمان نگارش مطلب حاضر، ۳.۵۵ درصد افزایش یافت و کاهش ۲.۹۰ درصدی روز دوشنبه پس از کاهش قرنطینه در چین که اعتماد به بازار را برای بهبود تقاضا از سوی بزرگترین خریدار این کالا در جهان بازگرداند، از بین برد. 
همچنین هشدارهای اوپک مبنی بر اینکه جایگزین سازی نفت حذف شده روسیه از سبد بازار جهانی نفت دشوار است نیز به احساسات صعودی بازار نفت پیرامون در روز سه شنبه دامن زده و منجر به افزایش قیمت شد. 
سازمان اوپک همچنین اعلام کرده که اگر تحریم‌های اضافی اعمال شده علیه روسیه، سهمیه نفت این کشور را از بازار حذف کند، سهم روزانه ۷ میلیون بشکه‌ای روسیه در بازار غیرممکن خواهد بود. تاکنون، هیچ اتفاق نظری میان رهبران اتحادیه اروپا در مورد تحریم کامل نفت روسیه ایجاد نشده ولی با اینحال، اجرایی شدن این گزینه همچنان قابل بررسی است. 
همچنین اخباری مبنی بر اینکه کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی ممکن است تا ۲۴۰ میلیون بشکه نفت خام را طی شش ماه آینده برای کاهش قیمت‌ها آزاد کنند، در رسانه های بین المللی منتشر شده است. این عامل ممکن است روند صعودی روز سه‌شنبه را محدود کرده و هرگونه پیش‌بینی صعودی قیمت نفت خام برنت را تعدیل کند. 
پیش بینی قیمت نفت خام برنت
لزوم حفظ قیمت ۱۰۰ دلاری نفت برای ادامه روند صعودی
حرکت صعودی ایجاد شده در روز سه شنبه، یکپارچگی حمایت ۱۰۰.۱۹ دلار را برای نفت در روز چهارشنبه نیز حفظ کرده است. گاوها باید اقدامات بیشتری را برای رخداد جهش انجام داده و مقاومت ترکیبی تشکیل شده توسط سد قیمتی ۱۰۶.۱۱ را بشکنند تا به پیشروی به سمت ۱۰۹.۵۸ دلار (۱۸ مارس/۵ آوریل بالاترین سطح) ادامه دهند.
بالاتر از این سطح، مقاومت اضافی در ۱۱۴.۰۳ دلار (بالاترین قیمت های ۱۱/۳۰ مارس) و ۱۱۹.۷۶ دلار (بالاترین قیمت ۳ مارس) وارد نمودار می شود.
از طرف دیگر، رد حرکت صعودی که از ۱۰۰.۱۹ شروع شده بود، چه در سد قیمت ۱۰۶.۱۱ یا در خط روند، سطح حمایت ۱۰۰.۱۹ را آسیب پذیر می کند. اگر این حمایت کاهش یابد، در به روی خرس‌ها باز می‌شود تا قیمت‌ها را به سمت حمایت ۹۶.۵۸ (کم‌ترین سطح ۲۵ فوریه) سوق دهند. 
ادامه کاهش قیمت در صورت تحقق این سناری نیز، قیمت های ۹۱.۳۲ (کمترین سطح ۱۶/۱۷ فوریه) و احتمالاً ۸۶.۷۲ (کمترین سطح ۲۵ ژانویه) را هدف قرار می دهد.
انتهای پیام/.
 
https://naftara.ir/vdcf.cdmiw6dxmgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما