صادرات گاز قطر به شمال غرب اروپا طی ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجهی بود، زیرا تعداد محموله‌های قطری به شمال غرب اروپا به حدود ۱۱ تانکر رسید.
plusresetminus
افزایش ۱.۲ میلیون تنی صادرات LNG قطر در آوریل
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، صادرات گاز مایع قطر در آوریل گذشته حدود ۱.۲ میلیون تن افزایش یافت و به حدود ۷.۵ میلیون تن رسید. در این رابطه روزنامه محلی "لوسیل" نوشت: تعداد مقاصدی صادراتی گاز قطر در ماه آوریل به ۱۴ مقصد رسید که در مجموع به ۴.۵ میلیون تن گاز رسید و ۳ میلیون تن باقی مانده بود که متعاقباً به مقصد می رسد.
هند با حدود ۸۸۶.۴ هزار تن در صدر فهرست واردکنندگان گاز قطر قرار دارد و پس از آن پاکستان با حدود ۵۹۹ هزار تن، کره جنوبی با ۵۲۶ هزار تن، انگلیس با حدود ۴۰۸.۶ هزار تن، چین با ۳۹۰ هزار تن و ایتالیا با ۳۴۱ هزار تن در رتبه های بعدی قرار دارند.
صادرات گاز قطر به شمال غرب اروپا طی ماه گذشته شاهد افزایش قابل توجهی بود، زیرا تعداد محموله‌های قطری به شمال غرب اروپا به حدود ۱۱ تانکر رسید.
به نوشته این روزنامه، با توجه به تنش‌ها در شرق قاره و تعلیق گاز روسیه به بلغارستان و لهستان، ۸ کشتی گازی قطر در حال عبور از کانال سوئز به سمت قاره اروپا برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده گاز مایع مشاهده است.
بر اساس این ارقام، مجموع صادرات گاز طبیعی مایع قطر در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۱۸.۵ میلیون تن است.
در سطح جهان، کل تجارت گاز مایع طی آوریل گذشته به حدود ۳۴.۶ میلیون تن در مقایسه با حدود ۳۴.۷ میلیون تن در ماه مارس رسید که به دلیل انجام عملیات تعمیر و نگهداری در تعدادی از تأسیسات مایع سازی در سراسر جهان، نسبت به ماه گذشته کاهش جزئی را ثبت کرد.
علاوه بر دوحه که با حدود ۷.۵ میلیون تن پیشتاز است، ایالات متحده با حدود ۷.۱ میلیون تن، استرالیا با ۶.۵ میلیون تن و روسیه با حدود ۲.۸ میلیون تن در رتبه دوم قرار دارند.
قطر در تلاش است تا تولید گاز طبیعی مایع خود را از ۷۷ میلیون تن در سال به ۱۲۶ میلیون تن تا سال ۲۰۲۷ افزایش دهد و برنامه‌های توسعه آن در دو فاز اجرا شود.
انتهای پیام/
https://naftara.ir/vdch.vnxt23nkwftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما