مدیر عامل نفت پاسارگاد گفت: رفع مشکل ۹۲۰ میلیارد ریالی تعهد ارز حاصل از صادرات مرتبط با سال ۱۳۹۷ شرکت، از اولویت های بنیادین تیم مدیریت جدید بوده است.
plusresetminus
رفع مشکل ۹۲۰ میلیارد ریالی تعهد ارزی حاصل از صادرات شرکت نفت پاسارگاد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مسعود اسفندیار با اعلام اینکه رفع موانع تولید، صادرات و بهره وری از اصلی ترین اولویت های شرکت است افزود: ظرفیت اسمی تولید؛ 3 و نیم میلیون تن قیر در سال است که در سال های اخیر مجموعه، با بیست تا سی درصد ظرفیت فعال بوده، اما اولویت اساسی تیم مدیریتی جدید بازکردن گره های کوری است که در دوره های گذشته بر دست و پای این شرکت بسته شده است.
اسفندیار تصریح کرد: نفت پاسارگاد یک مجموعه خصولتی است و تعدد و تکثر بخشنامه های ارزی، بانکی و مشکلات مربوط به نحوه فروش و صادرات، باعث غیر رقابتی شدن تولیدات این شرکت به نسبت رقبای بخش خصوصی شده و بر همین اساس بخش عمده ای از سهم بازار طی سال های گذشته نصیب رقبای بخش خصوصی شده است.
وی یکی از  برنامه های تیم مدیریتی جدید را فعال کردن شرکت های زیر مجموعه و بهره وری از ظرفیت های موجود عنوان کرد.
مدیر عامل نفت پاسارگاد در خصوص رفع  مشکل تعهد ارزی نیز گفت: در گام نخست، به محض اطلاع از موضوع تعهد ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۷، رفع مشکل  مزبور را در اولویت اقدام قرار دادیم و با پیگیری های لازم، نسبت به برگزاری جلسات متعدد با مدیران ارشد سازمان توسعه تجارت و علی الخصوص کمیته اقدام ارزی کردیم.
وی همچنین ادامه داد: در اسفند ماه سال گذشته طی چندین جلسه فشرده و تشریح فرآیند و نحوه عملکرد نفت پاسارگاد در سال ۱۳۹۷ موفق به اخذ مساعدت در خصوص رفع تعهد ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۷ شدیم.
اسفندیار عنوان کرد: ضمن پیگیری های انجام شده و مکاتبه سازمان توسعه تجارت، میزان رفع تعهد ارز حاصل از صادرات مربوط به سال ۱۳۹۷ به میزان صد در صد تایید شد.
در اجرای استاندارهای حسابداری مبلغ ۹۲۰ میلیارد ریال ذخیره تعهد ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۷ در حسابهای شرکت ثبت ودر گزارشات دوره ای و صورتهای مالی به اطلاع سهامداران رسید.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdca.wnek49n0o5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما