با وقوع موارد مختلفی چون بازگشت نفت ونزوئلا و لیبی به بازارهای جهانی و ضعف تقاضا در بازار، چشم انداز قیمت نفت خام چندان مثبت به نظر نمی رسد.
plusresetminus
اصلاح احتمالی قیمت نفت خام برنت/چشم انداز بازار نفت چندان مثبت نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، با افزایش میزان ترس از ایجاد رکود اقتصادی در بازارهای جهانی با رقابت ایجاد شده میان بانک های مرکزی بزرگ جهان یعنی فدرال رزرو آمریکا و بانک های مرکزی انگلیس و اروپا، قیمت نفت با چشم اندازی نه چندان مثبت پا به معاملات این هفته بازارهای اروپا و آمریکا گذاشت.
از سوی دیگر، آغاز شروع صاردات هرچند کم نفت ونزوئلا به اروپا و همچنین افزایش نیم میلیون بشکه ای تولید اوپک پلاس در کنار موافقت دولت آمریکا برای آزاد کردن مقداری بیشتری از ذخایر استراتژیک نفتی خود به منظور کاهش قیمت سوخت و نفت خام در عرصه جهانی نیز بر کاهش میزان پیش بینی های مثبت بازار نفت افزوده است.
یکی دیگر از رخدادهایی که منجر به ایجاد ثبات نسبی در بازار نفت شد، بازگشت لیبی به بازار نفت جهان بود که طی ماه های اخیر، تولید نفت این کشور به روزی ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و اکنون، این رقم با دستور وزیر نفت لیبی به ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. هرچند این میزان تولید نفت در برابر تقاضای جهانی چندان چشمگیر به نظر نمی رسد، اما عمدتا بار روانی حاصل از افزایش تولید، بر احساسات بازار تاثیرگذار بوده است.
اما در طرف متقاضیان نفت، همچنان بسیاری از شهرهای چین از جمله پکن، پایتخت این کشور در معرض تهدید کرونا و قرنطینه های ناشی از آن قرار داشته و به نظر می رسد محاسبات دولت چین برای پایان دادن به این بیماری در جدول زمان بندی شده مقرر عملیاتی نشده است. از آنجا که چین و هند، دو وارد کننده اول نفت جهان محسوب می شوند، این روند نیز کمکی به افزایش تقاضای جهانی نفت نخواهد کرد.
پیش بینی قیمت نفت برنت
اصلاح احتمالی قیمت نفت خام برنت| چشم انداز بازار نفت چندان مثبت نیست
شکست خط روند صعودی توسط کندل شکل گرفته در روز پنجشنبه گذشته با ایجاد یک کندل نزولی پر قدرت همراه شد که حمایت ۱۱۴.۰۳ را نقض کرد. حرکت بازگشت فعال روزانه کندل نیز این علامت قیمت را آزمایش کرده و رد شد و ۱۱۴.۰۳ دلار را به عنوان نقطه مقاومت جدید تأیید کرد.
این سناریو در را برای اصلاح به سمت حمایت ۱۰۹.۵۸ دلار (بالای ۱۸ مارس و پایین ۵ می) باز می کند. در زیر این سطح، ۱۰۶.۱۱ دلار (کمترین سطح ۹ مارس و ۱۹ می) و ۱۰۰.۹۲ دلار (حمایت روانی) اهداف اضافی را برای خرس ها تشکیل می دهند.
از سوی دیگر، بهبود حرکت صعودی مستلزم شکست ۱۲۳.۶۱ دلار (بالاترین قیمت های ۲۴ مارس و ۹ ژوئن) است. این حرکت را به سمت ۱۳۱.۸۶ دلار یعنی جایی که بالاترین سطح قبلی ۹ مارس قرار دارد، خواهد گشود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcb.wbfurhb9giupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما