معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: سهمیه سالانه قیر تهاتری این شرکت در سال گذشته ۱۷۰ هزار تن بود که امکان جذب ۴۰۰ هزار تن قیر در سال وجود دارد.
plusresetminus
میزان دریافت قیر تهاتری شرکت ساخت و توسعه کاملا شفاف است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محمدرضا کدخدازاده در خصوص نحوه تأمین و توزیع قیر در پروژه‌های راه و بزرگراه کشور گفت: طبق قانون بودجه وزارت نفت مکلف شد در سال گذشته مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تهیه مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به سازمان‌ها و ارگان‌هایی که عملیات آسفالتی دارند تخصیص دهد که از این میزان ۴۸ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته سهم وزارت راه و شهرسازی ۷,۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ۱,۶۰۰ میلیارد تومان از آن به شرکت ساخت و توسعه تعلق گرفت.
کدخدازاده حجم قیر اختصاص یافته در سال گذشته را ۱۷۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: با توجه به نیاز راه‌های در حال احداث و توان فنی و اجرایی شرکت ساخت و توسعه امکان جذب ۴۰۰ هزار تن قیر در سال برای بهره برداری از پروژه‌های راهسازی بیشتر وجود دارد.
معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور سهم قیر وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۱ را ۴۸ درصد از ۱۹ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده در قانون بودجه اعلام کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون سهمیه قیر تخصیص نیافته است و با توجه به محدودیت فصلی برای اجرای پروژه‌های راهسازی زمان تحویل قیر نقش تعیین کننده‌ای در این امر دارد.
کدخدازاده نحوه اختصاص قیر به پروژه‌های راهسازی از سوی شرکت ساخت را توضیح داد و گفت: قیر فقط به پروژه‌هایی که در مرحله اجرای آسفالت قرار دارند تعلق می‌گیرد و اولویت با پروژه‌هایی است که در تکمیل شبکه راه‌های منطقه یا کریدورهای ترانزیتی کشور مؤثر بوده یا باعث ایمنی مسیر با رفع گلوگاه‌های ترافیکی می‌شوند.
عضو هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور شفاف سازی تخصیص قیر به پروژه‌ها را یکی از برنامه‌های شرکت اعلام کرد و گفت: گردش کار شرکت ساخت و توسعه در خصوص دریافت و مصرف سهمیه قیر تهاتری شفاف و بر اساس قیر مورد نیاز مندرج در قرارداد اختصاص می‌یابد و نسبت به کنترل مصرف آن توسط دستگاه نظارت مستقر در پروژه اقدام می‌شود.
کدخدازاده افزود: تمامی مراحل تخصیص به پیمانکاران از زمان خروج قیر از پالایشگاه تا رسیدن به کارگاه و تخلیه رصد و توسط دستگاه نظارت ورود آن به کارگاه صورت جلسه می‌شود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcd.k0o2yt0zsa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما