معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: سواپ نفر خزر در مازندران برای توسعه صادرات و تجارت فعال می شود.
plusresetminus
سوآپ نفت در خزر فعال می شود/ورود به بازار بزرگ چین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مهدی صفری با بیان این که اولویت دولت تقویت مبادلات تجاری با کشورهای همسایه است، افزود: ترانزیت کالا به وسیه دریا، خشکی، دریا و جاده ای از برنامه ها است و در این راستا فعال کردن کریدور - شمال جنوب در دستور کار است.
وی با اظهار اینکه ظرفیت تجاری در کریدور شمال - جنوب طی سال قبل دو برابر شده است، افزود: ظرفیت این مبادلات از پنج تا ۱۰ میلیون تن به ۲۰ میلیون تن در سال جاری خواهد رسید و در ایجاد شغل و ارزآوری نقش مهمی دارد.
وی در گفتگو با بازار با تاکید بر رفع برخی موانع از جمله مشکل موجود در بندر امیرآباد تصریح کرد:باید این بندر زودتر به اسکله رو - رو مجهز شود و کشتی های مجهز بتوانند در آن پهلو گیرند.
صفری با بیان اینکه سوآپ نفت در مازندران باید راه اندازی شود، گفت: همچنین با کشورهای همسایه به ویژه روسیه و قزاقستان برای صادرات صیفی جات و مصالح ساختمانی رایزنی و هماهنگی کردیم و تا سقف پنج میلیارد دلار و قزاقستان تا سه میلیارد دلار مصالح ساختمانی و صیفی جات طی بازه زمانی دو ساله صادر می شود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه با اشاره به بازار بزرگ چین گفت: مجوز لازم برای صادرات محصولات مرکبات، آبزیات و شیلات را گرفتیم و به زودی مجوز صادرات عسل نیز گرفته می شود.
وی افزود: با سفیر ایران در چین هماهنگی کردیم تا ارتباط لازم را برای صادرات محصولات به چین به استانداری و اتاق بازرگانی مازندران برقرار کند و اگر استان برای صادرات تعهدی می دهد نباید به دلیل مسائل داخلی آن را متوقف کند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.knkt23n-iftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما