مدیرعامل پتروشیمی بندر امام اظهار داشت: ۴۵ میلیارد دلار فروش، ۲۲ میلیارد دلارارزآوری ناشی از صادرات برای اقتصاد ملی و خرید ۲۱ میلیارد دلار خوراک گاز مایع و نفتا از جمله دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی پتروشیمی بندر امام از زمان راه اندازی طی ۳۰ سال گذشته می‌باشند.
plusresetminus
پتروشيمي بندرامام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سپهدار انصاری نیک، مدیرعامل پتروشیمی بندر امام در نخستین روز همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس این شرکت اظهار داشت: ۴۵ میلیارد دلار فروش، ۲۲ میلیارد دلارارزآوری ناشی از صادرات برای اقتصاد ملی و خرید ۲۱ میلیارد دلار خوراک گاز مایع و نفتا از جمله دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی پتروشیمی بندر امام از زمان راه اندازی طی ۳۰ سال گذشته می‌باشند. 
به گفته انصاری نیک، طرح ما برای آینده در گام دوم، "بندر امام نوین" است که پایه‌ای برای ادامه راه در ۵۰ سال آینده است. 
هیدینوری کاگو یکی از مهندسان قدیمی در ساخت پتروشیمی بندر امام نیز در این آیین ضمن ابراز خوشحالی از حضور در تولد ۵۰ سالگی این پتروشیمی به حضور خود و دیگر همکارانش و نقشی که در توسعه این شرکت داشتند اشاره نموده و به عنوان یادبود یک ساعت و چند کتاب به موزه پتروشیمی بندر امام‌خمینی اهدا کرد. 
مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و معاون وزیر نفت هم گفت: پتروشیمی بندر امام با توان متخصصان خود به هدف‌گذاری تکمیل زنجیره ارزش و متنوع‌سازی تولید خواهد رسید. 
علی‌ اکبر حسینی‌محراب استاندار خوزستان هم اعلام کرد: پتروشیمی بندر امام، مادر پتروشیمی‌های کشور است و انتظار می‌رود مسیر خام فروشی به سمت صنایع پایین‌دستی و خوشه‌های صنعتی در استان سوق داده شود تا چرخه پتروشیمی و صادرات آن با مزیت، درآمد و اشتغال بیشتری شکل گیرد. 
در پایان این آیین پس از رونمایی از ۶ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف صنعت پتروشیمی و تمبر یادبود بندر امام از مدیر عامل پتروشیمی بندر امام‌ تجلیل به عمل آمد.
منبع: نفت ما
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdciwraz.t1apv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما