عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: به موجب مصوبه این کمیسیون، حداقل پنج درصد از اکتشاف و بهره برداری میادین جدید نفتی کشور براساس مشارکت با بخش خصوصی انجام خواهد شد.
plusresetminus
۵ درصد از اکتشاف و بهره برداری میادین جدید نفتی با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مالک شریعتی، با اشاره به مصوبات کمیسیون تلفیق در بخش حوزه نفت در جلسه عصر امروز خود بند (ب) ماده ۱۵ لایحه برنامه هفتم توسعه را بررسی و تصویب کرد.
وی افزود: کمیسیون در این بند مصوب کرد که شرکت های خصوصی و غیر دولتی می توانند در توسعه میادین جدید با استفاده از روش های پیش بینی شده وزارت نفت، فعالیت کنند.
شریعتی ادامه داد: در واقع ما باید از ظرفیت بخش خصوصی برای ایجاد میادین جدید نفتی و گازی استفاده کنیم تا انحصار ولو پنج درصد شکسته شود.
این نماینده مجلس بیان کرد: از این رو و به موجب مصوبه کمیسیون، حداقل پنج درصد از اکتشاف و بهره برداری میادین نفتی کشور براساس مشارکت با بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: همچنین به موجب مصوبه کمیسیون، حداقل ۱۰ درصد از اکتشاف و بهره برداری میادین گازی کشور در طول برنامه هفتم توسعه، براساس مشارکت با بخش خصوصی انجام خواهد شد.
شریعتی با بیان اینکه شرکت های انرژی بر ما باید دست به سرمایه گذاری بزنند، بیان کرد: به واقع وقتی سرمایه گذاری خارجی کاهش پیدا می کند ما مجبوریم از سرمایه داخلی استفاده کنیم بنابراین نباید خود تحریمی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شرکت های انرژی بر ما هم منابع داشته و هم نیاز به انرژی دارند، بیان کرد: ما در مصوبات تاکید داشتیم که این شرکت ها منابع خود را برای مشارکت در این طرح آورده تا مازاد بر تولیدی که ایجاد می‌کنند را به صورت تضمینی مورد استفاده قرار دهند.
شریعتی تاکید کرد: همچنین کمیسیون در بند (ب) ماده ۱۵ مصوب کرد که دبیری هئیت عالی نظارت بر منابع نفتی برعهده رییس سازمان برنامه و بودجه باشد، این در حالی است که دبیری هئیت عالی نظارت بر منابع نفتی، سابق بر این برعهده وزارت نفت بود.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcbz8b8.rhbgfpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما