شرکت حفاری زاویه و شرکت بین المللی پتروفراساحل نیام کیش(IPON) ادغام شدند.قرارداد ادغام این دو شرکت در روز دوشنبه مورخ ۰۶/۰۶/۱۴۰۲ در دفتر گروه مالی زاویه به امضای طرفین رسید.
plusresetminus
بزرگترین ادغام در بخش خصوصی بالادستی صنعت نفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مهندس پنائی پور معاون فنی و عضو هیئت مدیره شرکت حفاری زاویه گفت: این قرارداد در راستای هم افزایی مالی و عملیاتی طرفین، در راستای ایجاد ارزش افزوده برای صنعت نفت و گاز کشور عزیزمان ایران و سهامداران دو شرکت صورت گرفت.
وی با اشاره به سابقه ادغام در شرکت های بزرگی در حوزه نفت و گاز، مانند شرکت های BP و Amocoدر سال 1998، Exxon  و Mobil در سال 1999، Total  و Elf در سال 2000 و Statoil  و  Norsk Hydro در سال 2007 بیان کرد امروز در کشورهای توسعه یافته، ادغام به دلایل مختلفی از جمله نوسانات بازار، تغییر تقاضای انرژی جهانی و تمایل به بهینه سازی عملیات و کاهش هزینه ها یک اتفاق رایج بوده است.



این ادغام ها نشان دهنده تصمیمات استراتژیکی است، که شرکت های بزرگ نفت و گاز برای رقابتی ماندن، بهینه سازی عملیات خود و انطباق با شرایط متغیر بازار می گیرند.
وی در پایان با اشاره به اثرات مثبت این ادغام در حوزه نیروی انسانی خاطر نشان کرد: نیروی انسانی بخش اساسی این ادغام مهم است. ما متعهد هستیم که تیم‌هایمان به گونه‌ای یکپارچه شوند که به مشارکت و تخصص آن‌ها اهمیت داده شود و با ترکیب استعدادهای هر دو شرکت، فرصت های زیادی برای رشد و توسعه حرفه ای نیروی انسانی به وجود خواهد آمد.



شایان ذکر است شرکت حفاری زاویه که توسط شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز زاویه تاسیس گردیده است، قصد دارد با استفاده از پتانسیل های ادغام در صنعت نفت و گاز کشور و منطقه خاورمیانه، تا سال 2030 به یکی از 5 شرکت برتر ارائه دهنده خدمات فنی حفاری در منطقه غرب آسیا تبدیل گردد. 
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcaimn6.49nwo15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما