جوهری گفت: سال گذشته سهم مصرف سی‌ان‌جی در خودرو‌های سبک از سبد سوخت کشور ۲۱ درصد بود که با کاهش مصرف سی‌ان‌جی امسال به ۱۴ درصد رسیده است.
plusresetminus
سهم سی‌ان‌جی از سبد سوخت کشور به ۱۴ درصد کاهش یافت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، محسن جوهری رئیس هیأت مدیره انجمن CNG با اشاره به اینکه  با استفاده از سوخت CNG  دو معضل بزرگ آلودگی هوا و مصرف بالای بنزین قابل کنترل است، گفت: اگر دولت و مجلس موانع عدم توسعه سی ان جی را رفع کنند به راحتی امکان حل دو بحران بزرگ کشور یعنی آلودگی هوا و مصرف بالای بنزین را می توانیم با سوخت سی ان جی حل کنیم.
وی ادامه داد: از ظرفیت سوخت ملی سی ان جی به دلیل کمبود تقاضا استفاده نمی شود و ظرفیت عرضه برای ۴ میلیون خودروی مازاد بر ناوگان فعلی در کشور وجود دارد که در صورت اضافه شدن ۴ میلیون خودرو دیگر به ناوگان سی ان جی ، علاوه بر حل مشکل واردات بنزین ، معضل آلودگی هوا نیز حل خواهد شد.
به گفته جوهری به دلیل اینکه  سوخت سی ان جی از گاز طبیعی تولید می شود و بین ۸۰ تا ۹۵ درصد ترکیبات گاز طبیعی از متان است، ذرات معلق موجود در متان وجود ندارد و به همین  دلیل مصرف  سی ان جی موجب کاهش آلودگی می شود.
او با اشاره به اینکه سهم سی ان جی سال گذشته در سبد سوخت ۲۱ درصد بوده است، گفت: امسال به دلیل فاصله قیمتی بین سی ان جی و بنزین و عدم تخصیص مشوق های مناسب به مالکان خودروهای دوگانه سوز، مصرف سی ان جی  کاهش زیادی  پیدا کرده  و سهم آن در سبد سوخت به ۱۴ درصد رسیده است.
وی افزود: افزایش تولید دوگانه سوز توسط خودروسازان داخلی و تبدیل رایگان خودروهای بنزینی با استفاده از کیت های با تکنولوژی روز دنیا و در نظر گرفتن مشوق های مناسب مثل طرح ترافیک رایگان، معاینه فنی رایگان، تعویض رایگان مخازن ، عوارض شهرداری رایگان خودروهای دوگانه سوز می تواند در افزایش تقاضا برای سی ان جی موثر باشد.
رئیس هیأت مدیره انجمن سی ان جی  با اشاره به اینکه صنعت سی ان جی یکی از سودآورترین پروژه های وزارت نفت در دو دهه گذشته بوده است افزود: دولت هر چقدر که تسهیلات برای مصرف کنندگان سی ان جی در نظر بگیرد چند برابر آن سود می کند.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdceo78z.jh8wxi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما