مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران در پنل تخصصی متانول در پنجمین همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل اظهار داشت: متانول محصولی نیمه خام و قابل توسعه در کشور است که این خوراک عمده امسال حدود ۱۴ میلیون تن است اما در سال آینده طبق پیش بینی های انجام شده به حدود ۳۰ میلیون تن خواهد رسید.
plusresetminus
ظرفیت ۳۰ میلیون تنی متانول کشور در سال آینده
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، پنل تخصصی متانول در پنجمین همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت نفت، گاز،پتروشیمی و پالایش  در مرکز مایش های بین المللی خلیج فارس کیش به دبیری محمد علی زمانخانی و با حضور دکتر حسن عباس زاده مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران ،مرتضی کریمایی قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی، مهندس بهرام رییس مجتمع پتروشیمی زاگرس ، رسول اشرف زاضده مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهتاب گزوه مپنا، و رضای مدیر مرکز نوآوری، تحقیق و توسعه پتروشیمی زاگرس  برگزار شد.‌
درحاشیه این پنل تخصصی حسن عباس زاده مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اظهار داشت: متانول محصولی نیمه خام و قابل توسعه در کشور است که طبق پیش بینی های انجام شده ظرفیت آن در سال آینده از ۱۴ میلیون تن به حدود ۳۰ میلیون تن خواهد رسید. از طرفی یک سری چالش هایی در خصوص تامین گاز مورد نیاز این صنعت داریم و ازطرف دیگر باید تلاش کنیم با توجه به افزایش ظرفیتی که داریم بازاری برای آن ایجاد شود.
حسن عباس زاده ادامه داد: دوستان حاضر در این پنل به موضوع بازارسازی این محصول پرداختند وحتما بازارهایی برای این محصول ایجاد خواهد شد. این درحالی است که در دولت سیزدهم نیز سیاست گذاری هایی برای این موضوع وجود دارد و امیدواریم  از طریق توسعه زنجیره ارزش و هم تولید محصولات رونق خوبی را شاهد باشیم.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: از بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش فعال در حوزه متانول نباید غافل شد . با سرمایه گذاری هایی که این بخش می تواند چالش هایی که را در حوزه متانول داریم به حداقل برسانیم.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcawin6.49ne615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما