موسسه ریستاد انرژی اعلام کرد که در سال 2021 میزان اکتشافات نفتی و گازی در جهان در پایین‌ترین سطح 75 سال گذشته قرار داشته است.
plusresetminus
اکتشافات نفتی و گازی در پایین‌ترین میزان 75 سال گذشته
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، تحقیقات موسسه ریستاد انرژی نشان می دهند میزان اکتشافات نفتی و گازی در جهان در سال 2021 در پایین ترین سطح 75 سال گذشته قرار داشته‌ است.
ریستاد انرژی اعلام کرده تا پایان ماه نوامبر مجموعه اکتشافات نفتی در جهان معادل 4.7 میلیارد بشکه بوده و در ماه جاری هم هیچ اکتشاف بزرگی در جهان به ثبت نرسیده و بعید است به ثبت برسد.
این میزان اکتشاف نفتی از نظر پایین بودن از سال 1946 تاکنون بی سابقه بوده است. حجم اکتشافات نفتی در سال 2020 هم معادل 12.5 میلیون بشکه بوده است.
از مجموع کل اکتشافات نفتی و گازی انجام شده ۶۶ درصد مربوط به نفت و سوخت های فسیلی مایع بوده و متوسط اکتشاف منابع سوخت‌های فسیلی در جهان در سال 2021 معادل ماهانه 424 میلیون بشکه نفت بوده است.
پالزور شنگا، معاون تحقیقات بالادستی مدیرکل موسسه ریستاد انرژی می‌گوید: اگرچه قرار است در برخی پروژه های بزرگ تا قبل از پایان سال 2021 شاهد حفاری‌های نفتی باشیم اما از آنجا که ممکن است حفاری آنها تا قبل از شروع سال 2022 پایان نیابند نمی‌توان حجم آنها را برای سال جاری در نظر گرفت بنابراین مجموع اعترافات انجام شده در سال 2021 در پایین ترین سطح چند ده سال گذشته قرار دارد.
بزرگترین اکتشاف نفتی جهان در سال 2021 کشف یک میدان نفتی در خلیج مکزیک توسط شرکت لوک اویل روسیه بود که 75 میلیون بشکه ذخیره نفت قابل برداشت دارد.
البته باید گفت که این حجم ها از نظر اقتصادی هنوز صرفه برداشت ندارند. اما برای کشورهایی نظیر مکزیک این امید را ایجاد می‌کنند که بتوانند میزان کاهش تولید نفت خود را متوقف کرده و یا کندتر کنند.
انتهای پیام/
 
https://naftara.ir/vdce.e8wbjh8xe9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما