وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قیر تولیدی در آبادان از طریق بنادر صادر می‌شود.
plusresetminus
قیر آبادان از طریق بنادر صادر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، سید صولت مرتضوی ظهر چهارشنبه در آئین افتتاح مخازن توسعه شرکت قیر در آبادان اظهار کرد: دور دوم سفرهای استانی دولت از مدتی قبل آغاز شده و علاوه بر سفرهای موردی که هفتمین سفر رئیس جمهور به خوزستان در دوره تقریبی کمتر از ۱۸ ماه از دولت سیزدهم آغاز می‌شود، بیانگر نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت جمهوری اسلامی و شخص رئیس جمهور به استان خوزستان است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: استان خوزستان ویژگی‌های متنوعی همچون سرمایه انسانی قوی و مردم متعهد به آرمان‌های امام و مقام‌معظم رهبری و همچنین معادن و ذخایر بزرگ نفتی و همچنین ارتباط با دریا است که این استان را ممتازتر از گذشته نشان می‌دهد و به همین سبب است که رئیس جمهور با نگاه ویژه توسعه‌ای به این استان و دیگر استان‌ها عنایت ویژه‌ای دارند.
مرتضوی بیان کرد: در سفر اول رئیس جمهور که عهده دار معاون اجرایی رئیس جمهور بودم، مصوبات مطلوبی داشتیم.
وی توضیح داد: یکی از مشکلات خوزستان آب آشامیدنی بود که در دوره کوتاه، طرح انتقال پروژه آب غدیر با سرعت، دقت و ظرفیت ۱۰ میلیون مکعبی راه اندازی شد و مشکل کم آبی بالغ بر ۵۲ درصد جمعیت خوزستان را بر طرف کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: برای شهرهای آبادان و خرمشهر که پیشانی خوزستان هستند، مصوبات خوبی از جمله طرح توسعه این دو شهر با دستور اکید رئیس جمهوری در سفر نوروزی اسفند ۱۴۰۰ صورت گرفت و منابع خوبی نیز پیش بینی شد.
مرتضوی با اشاره به صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی این مخازن، ادامه داد: طرح‌های متنوعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عهده‌دار است و اساس را بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذاشتیم، طرح‌های ورزشی و درمانی در دستور کار قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای قیر آبادان به چند منظور مد نظر است؛ امکان انبار کردن و صادرات مناسب از طریق بنادر، ایجاد ارزش افزوده و… وجود دارد. امکان عرضه مستقیم در بورس کالا نیز مهیا شده و موضوع ارزآوری و صادرات مدنظر است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdch.vn6t23n-iftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما