شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد به عنوان بازوی اجرایی هلدینگ خلیج فارس در بازار سرمایه، توانست با شکستن رکوردسودآوری خود، بیش از دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سود خالص در سال ۱۴۰۱ کسب کند که این رقم معادل ۲.۷ برابر سود سال گذشته این شرکت است.
plusresetminus
سود خالص مدبران اقتصاد، ۲.۷ برابر شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد به ریاست مرتضی رحیمیان سرای و با حضور محمدحسن فامیلی مدیرمالی هلدینگ خلیج فارس، فرهاد ذات‌‌علی‌فرد مدیر سرمایه‌گذاری هلدینگ خلیج فارس و رئیس هیات مدیره مدبران اقتصاد، فرهاد ذاکری نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل مدبران اقتصاد، اعضای هیأت مدیره این شرکت و سایر سهامداران برگزار شد.
ذاکری در این مجمع به بیان گزارشی از عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد در دو بخش بازارگردانی سهام گروه و سرمایه‌گذاری پرداخت و گفت: امروز صندوق اختصاصی بازارگردانی خلیج فارس با مدیریت شرکت مدبران اقتصاد، با اختلاف قابل توجه در صدر رده‌بندی صندوق‌های بازارگردانی بازار سرمایه ایستاده است.
وی افزود: در‌ بخش سرمایه‌گذاری نیز ارزش بازار پرتفوی شرکت در پایان سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ در بخش بورسی، فرابورسی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، غیر بورسی و... در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است که بهای تمام شده این سرمایه‌گذاری دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است.
ذاکری، با اشاره به برنامه تبدیل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد به «گروه مالی خلیج فارس» که دکتر علی عسکری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در مجمع عمومی عادی سالیانه فارس در سال گذشته وعده تشکیل آن را به سهامداران داده بود، گفت: تشکیل گروه مالی الزاماتی دارد و تحقق آن از سال گذشته در دستور کار شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد، از خرید یک کارگزاری توسط این شرکت خبر داد و افزود: با توجه به اینکه هلدینگ خلیج فارس سهم قابل توجهی در بازار سرمایه و همچنین بورس کالا دارد، داشتن یک کارگزاری از الزاماتی بود که از سال‌ها پیش می‌بایست در هلدینگ محقق می‌شد و خوشبختانه مدبران اقتصاد توانست به این کار زمین مانده جامه عمل بپوشاند و امروز هلدینگ خلیج فارس صاحب یک کارگزاری است؛ تمامی امور حقوقی و قانونی انتقال آن با مالکیت ۹۹ درصدی مدبران اقتصاد انجام شده و جزییات آن به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی همچنین از تحقق سود خالص دو هزار و ۶۴۳ میلیارد تومانی توسط این شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: با تلاش همه همکارانم موفق شدیم با شکستن رکورد سودآوری مدبران اقتصاد، نسبت به سال گذشته ۱۷۳ درصد، سود بیشتر کسب کنیم.
ذاکری در بخش پایانی گزارش عملکرد شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد با ۲۰ نفر پرسنل از برنامه‌های این شرکت برای بهینه‌سازی پرتفوی شرکت و تنوع بخشی ترکیب آن، پذیرش شرکت در بازار سرمایه، تشکیل شرکت به هلدینگ خدمات مالی، تقویت صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی خلیج فارس از طریق افزایش تعداد قراردادهای بازارگردانی با شرکت‌های خارجی از گروه و تاسیس صندوق بخشی (صنعت پتروشیمی) گفت.
همچنین ذات‌علی‌فرد به بیان نکاتی در خصوص آزادسازی سهام وثیقه موجود در پرتفوی و ضرورت اصلاح ساختار سرمایه‌گذاری با رویکرد استفاده بهینه از سهام موجود در پرتفوی در راستای برنامه‌های سودآوری شرکت سخن گفت.
این مجمع بعد از قرائت گزارش حسابرس، با تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود صددرصدی، روزنامه جهان صنعت را به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب کرد.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcgwz9q.ak9zw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما