سخنگوی جایگاه داران سوخت با اشاره به نزدیک شدن قیمت بنزین معمولی به سوخت سوپر، تاکید کرد که رغبت مردم ناظر بر مصرف بنزین یورو۴ معمولی است.
plusresetminus
اقبال کم مردم به مصرف بنزین سوپر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نفت آرا، رضا نواز با یادآوری تغییرات قیمتی در بنزین گفت: از سال ۹۸ یارانه سوخت برای بنزین سوپر در نظر گرفته نشد و با قیمت آزاد فروخته می‌شد که موجب کاهش انگیزه مصرف کننده برای بنزین سوپر بود.
همزمان کرونا هم اتفاق افتاد و بنزین یورو۴ و معمولی با کاهش مصرف رو به رو شد و در ادامه درپی افزایش مصرف سوخت، پالایشگاه‌ها ظرفیت تولید خود را در اختیار یورو۴ قرار دادند.
وی افزود: نیم نگاهی هم به تولید بنزین سوپر بود تا از سبد انرژی کشور حذف نشود و در نتیجه نوساناتی در تولید و عرضه بنزین سوپر رخ داد.
نواز با بیان اینکه بنزین سوپر در صورت ماندگاری طولانی مدت در جایگاه‌ها تبخیر بسیار بالایی دارد، اضافه کرد: این امر آسیب مالی درپی دارد ولی جایگاه‌ها درخواست ارسال فرآورده سوپر را دارند.
سخنگوی جایگاه داران سوخت با اعلام اینکه آمار دقیق واردات در اختیار مسئولان پالایش و پخش می‌باشد، گفت: ما در کیفیت و کمیت دخالت نداریم و سوخت را دریافت و عرضه می‌کنیم و از این رو روی آمار مانور نمی‌دهیم.
وی در عین حال تاکید کرد بنزین یورو۴ و سوپر بالاتر از سند راهبردی کشور تولید می‌شود و اضافه کرد: بنزین معمولی و یورو ۴ اولویت سبد سوختی است و بنزین سوپر در اولویت دوم قرار دارد که در هر دو زمینه تولید صورت می‌گیرد.
نواز با بیان اینکه بنزین سوپر و معمولی اختلاف قیمت بالایی ندارند، گفت: این رقم در سال ۹۸ اهمیت یافته بود که بر میزان مصرف تاثیر می‌گذاشت ولی در حال حاضر این دو نرخ تفاوت چندانی ندارد.
وی درباره اختلاف کیفی دو نوع بنزین هم گفت: بنزین سوپر بر آلودگی هوا و مشکلات خودرو تاثیر کمتری نسبت به بنزین معمولی دارد و نمی‌توان منکر این واقعیت شد.
نواز به تفاوت‌های بنزین سوپر با نوع یورو ۴ معمولی اشاره کرد و گفت: نرخ بنزین یورو ۴ به نوعِ سوپر نزدیک شده است؛ هرچند برخی خودروهای خاص حتما نیازمند بنزین سوپر هستند.
سخنگوی جایگاه داران سوخت اضافه کرد: ما درباره کیفیت فراورده مسئولیتی نداریم.
وی گفت: شرایط سینوسی که در اوج مصرف بنزین سوپر تجربه شد، سیری به شدت کاهشی داشته که شامل عرضه و مصرف می‌شود و در برخی روزها در اوج مصرف بنزین معمولی، درخواست برای نوع سوپر به شدت کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام/.
https://naftara.ir/vdcaeyn6.49new15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما